فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: غفلت از سواحل موجب شد تا در امر صنایع کشتی‌سازی، صید و صیادی و حضور از طریق آب‌های بین‌المللی و ایجاد ارتباط با کشورهای دنیا، دچار عقب‌ماندگی باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در شانزدهمین همایش صنایع دریایی که در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد گفت: در سال‌های اخیر از توسعه سواحل در جنوب کشور غفلت شده است و پس از انقلاب اسلامی متاسفانه توسعه در سواحل به خصوص سواحل جنوبی کشور کند و یا حتی در برخی موارد توسعه نیافته است.

وی اظهار داشت: اگر به کشورهای ساحلی نگاه کنیم متوجه می‌شویم شهرهای ساحلی این کشورها جزو شهرهای پر رونق با اقتصادی پویا است در حالی که در کشور ما این امر برعکس و شاهد محرومیت‌ها و فقر امکانات هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران کشوری با ذخایر و منابع خدادادی غنی در حوزه‌های معدنی، کشاورزی و دریا است، تصریح کرد: غفلت از سواحل موجب شد تا در امر صنایع کشتی‌سازی، صید و صیادی و حضور از طریق آب‌های بین‌المللی و ایجاد ارتباط با کشورهای دنیا، دچار عقب‌ماندگی باشیم.

امیردریادار سیاری اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر تاکیدات فراوانی در توسعه سواحل جنوبی کشور بخصوص سواحل مکران داشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی طی سال‌های اخیر با حضور در سواحل مکران و انجام عملیات‌های محوله در خلیج عدن، اقیانوس هند و آب‌های آزاد نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه این سواحل داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر تامین امنیت دریا توسط نیروی دریایی، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های متولی امور دریایی می‌توانند با امنیت خاطر اقدام به سرمایه‌گذاری در سواحل داشته باشند.

دریادار سیاری رهنمودهای مقام معظم رهبری را نقشه راه توسعه سواحل جنوبی کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.