هیئت مردمی بازسازی و مبارزه با محاصره غزه اعلام کرد، طرح سازمان ملل جهت بازسازی نوارغزه مردود است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "القدس العربی"؛ هیئت مردمی بازسازی و مبارزه با محاصره غزه، اعلام کرد، طرح سازمان‌ملل جهت بازسازی نوار غزه مردود است؛ زیرا این طرح به زمان زیادی جهت بازسازی اماکنی که اسرائیل طی جنگ اخیر خود علیه این شهر انجام داده نیاز دارد و مردم، غزه، طی این مدت سکوت نخواهند کرد و این مرگ تدریجی را نخواهند پذیرفت.

ادهم ابو سلیمه، سخنگوی این هیئت گفت: مقدار سیمانی که پس از جنگ اخیر وارد غزه شده، به دلیل پیچیدگی طرح سازمان ملل، بازسازی بیش از سه ساختمان را کفایت نمی کند.

وی افزود: طی سه ماه گذشته، تنها1400 تن سیمان وارد غزه شده که این مقدار برای سه خانه بیشتر کافی نیست، و چنانچه وضع به همین شکل پیش رود، بازسازی ویرانگری‌های رژیم اشغالگر، ده سال به
طول خواهد انجامید.

او خاطر نشان گشت که نوارغزه در حال حاضر، جهت بازسازی 115 هزار واحد مسکونی تخریب شده، به دو ملیون تن سیمان نیاز دارد.

ابو سلیمه، طرح پیشنهادی فرستاده سازمان ملل برای بازسازی غزه را طرحی اسرائیلی توصیف کرد که به دنبال اعمال فشار بیشتر به ساکنان غزه می باشد.


او گفت ما قاطعانه این طرح سازمان ملل را رد می کنیم؛ زیرا این طرح، موجب گشته تا رژیم صهیونیستی روند ورود مواد ساختمانی به غزه را مختل سازد.


ابوسلیمه گفت: سازمان ملل باید قوانین بین المللی و حقوق بشری را اجرا کند، نه اینکه جانب جنایتکاران را بگیرد و محاصره غزه را قانونی کند.


گفتنی است رژیم صهیونیستی چند ماه پیش طی اقدامی وحشیانه و جنگی نابرابر، اهالی شهر غزه را به مدت دو ماه بمباران کرد که طی آن، هزاران بی گناه کشته شدند و چندین هزار خانه ویران شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار