صالحی گفت: اگر تعاونی‌ها در بخش کشاورزی فعال شوند می‌توانند اقتصاد کشاورزی را پویا کنند ولی متأسفانه در حال حاضر وضعیت تعاونی‌های این بخش مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ احمد صالحی عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اصفهان در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: تعاونی اجتماع اختیاری از اشخاصی است که بر مبنای ارزش‌هایی از جمله خودیاری، خودمسئولی، تساوی حقوق و منافع مشترک فعالیت دارند.

وی گفت: فعال شدن تعاونی‌های کشاورزی موجب ایجاد ظرفیت بالایی در استان می‌شود تا دست واسطه‌ها و دلالان از چرخه تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کوتاه شود. 

تقویت اقتصاد کشاورزی با حضور تعاونی ها  

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اصفهان با اشاره به وضعیت تعاونی های کشاورزی ادامه داد: اگر تعاونی‌ها در بخش کشاورزی فعال شوند می‌توانند اقتصاد کشاورزی را پویا کنند ولی متأسفانه در حال حاضر وضعیت تعاونی های این بخش مطلوب نیست.

صالحی اظهار داشت: تعاونی‌های کشاورزی نقش مهمی در توسعه پایدار استان از مسیرهای اشتغال‌زایی، درآمدزایی و کاهش فقر ایفا می‌کنند و بستر توسعه کارآفرینی، نوآوری و زیرساخت‌های توسعه پایدار تلقی می‌شوند.

مالیات مشکل اصلی تعاونی های فعال کشاورزی  

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون با اشاره به مسائل و مشکلات بخش تعاون استان به ویژه در حیطه مالیات گفت: در حال حاضر تصمیمات مالیاتی یکی از مشکلات مهم این بخش است.

وی در پایان گفت: مسئولین امور مالیاتی همواره سخت گیرانه ترین برخوردها را با مؤدیان مالیاتی داشته که امیدواریم که در آینده بخش مالیات کمک ویژه ای به بخش تعاون داشته باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، تعاون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار