حمزه‌زاده گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حوزه گردشگری فصلی بودن آن است که در گام نخست باید برنامه‌ای تدوین و از تمام ظرفیت‌های کشور 4 فصل‌مان استفاده کنیم.

جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتل‌داران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر 1100 هتل در کشور وجود دارد که خدمات اقامتی و پذیرایی را به گردشگران ارائه می‌دهد که از این تعداد 30 هتل 5 ستاره و 83 عدد هتل 4 ستاره را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: صنعت گردشگری با روندی رو به رشدی مواجه است و ظرفیت‌های ما در این حوزه تا حدی پاسخ‌گو است ولی در بعضی از ایام سال با پیک سفرها به ویژه ورود گردشگران خارجی مواجه هستیم.

رییس جامعه هتلداران کشور در ادامه اظهار کرد: در کشور ما سفر برای مقاصد خاص برنامه‌ریزی شده و در کل کشور توزیع نمی‌گردد که همین دلیل شده تعدادی از هتل‌های 5 ستاره ما در برخی از شهرها در ایام پیک سفر نیز ظرفیت خالی داشته باشند.

یکی از چالش‌های اساسی ما فصلی بودن سفر است که در گام نخست باید برنامه‌ای تدوین شود که سفر از حالت فصلی بودن خارج شود کشور ما 4 فصل است و خوشبختانه ما در تمام فصول سال قابلیت سفر را داریم.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی برای سفر در زمان‌ها مختلف سال در شهرهای گوناگون گفت: متولی سفر میراث فرهنگی و گردشگری است که باید سیاست‌گذاری‌های مربوط را انجام دهد ولی به دلیل فرابخشی بودن این طرح این سازمان به تنهایی قادر به سیاستگذاری نمی‌باشد و همکاری تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مربوط و تشکل‌های گردشگری را در این خصوص می‌طلبد.

حمزه‌زاده برای بهبود آمار سفر در ایران گفت: جامعه هتل‌داران کشور بارها به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد اختصاص تخفیفات تسهیلات به متقاضیان برای سفر به مقاصد گمنام را ارایه کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رییس ، گردشگری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار