یک پایگاه لبنانی؛

مسکو در پی همکاری با تهران و قاهره برای حل بحران سوریه است

یک پایگاه لبنانی از تلاش مسکو برای همکاری با تهران و قاهره با هدف حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری النشره گزارش داد اقداماتی که اخیرا مسکو در قبال طرفین بحران سوریه انجام داده، زودگذر و یا تنها برای مشخص شدن دیدگاه‌های آنها نبوده است، بلکه روسیه هم اکنون طرح کاملی برای حل بحران در اختیار دارد که شبیه به نقشه‌ راهی واضح است که "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه و سران مخالفان که هفته و ماه گذشته به مسکو سفر کردند، در جریان جزئیات آن قرار گرفتند.

منابع سوری نزدیک به دولت این کشور فاش کردند که طرح روسیه بر اساس اصلاح قانون اساسی با هماهنگی مخالفان سوری است که در بردارنده برگزاری انتخابات زودهنگام با توافق رئیس دولت مخالفان می‌شود.

این منابع افزودند این طرح در صورتی مطرح می‌شود که انتخاب وزیران کشور و دفاع در دستان "بشار اسد" باقی بماند و تعیین باقی وزارت‌خانه‌ها قابلیت رایزنی را داشته باشند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است عربستان سعودی به عنوان یک طرف مذاکره در مذاکرات مستقیم بین طرف‌های مرتبط با بحران سوریه شرکت نخواهد کرد و این کشور، مصر را به عنوان کفیل خود انتخاب کرده است.

النشره همچنین از درخواست مسکو از تهران برای همراهی در این مذاکرات خبر داد.

همچنین دمشق از سرگیری روند سازش در سوریه را مشروط به فراهم شدن شرایطی که به موازات آن عملیات مبارزه با تروریسم تداوم یابد، کرده است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
abdolagol
۱۸:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
خدا بیامورز جای او بهشت مرحبأ. بر غریت این زن
آخرین اخبار