روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در سخنانی تصریح کرد که مناقشه هسته‌ای ایران یک بحران ساختگی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "گرت پورتر" تحلیل گر آمریکایی، طی سخنانی در "هلسینکی" فنلاند در خصوص ادعای غرب مبنی بر تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت که در سال 2002، تصور می کرده است که ممکن است این ادعاها در خصوص برنامه هسته ای ایران درست باشد اما بعد انجام تحقیقات کاملی در این زمینه به طور کل نظرش در این خصوص  تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: اما اکنون دریافته‌ام که هیچ شواهدی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد . اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، از لحاظ منطقی هیچ منبعی ندارند.

*** فتوای رهبری
"گرت پورتر" در ادامه با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب گفت: عراق از سال 1983 دستکم برای پنج سال مقادیر زیادی تسلیحات شیمیایی علیه ایران استفاده کرد. ایران به هیچ‌عنوان از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرد و این در حالی است که قابلیت تولید آن را داشت. 

وی افزود: ارتش کارگروه مسئول آماده کردن سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی بود که وقتی پیشنهاد استفاده از این سلاح‌ها را ارائه کرد آیت‌الله روح الله خمینی در سال 1983 و مجدداً سال 1987 این پروژه را نپذیرفت. 

*** تخریب تأسیسات تولید سلاح شیمیایی
وی ادامه داد ایران در سال 1993، تأسیسات تولید سلاح شیمیایی را تخریب کرد.

وی گفت: ایران سلاح‌های کشتارجمعی را مفید نمی‌داند. این چیزی است که کارشناسان ایران به من گفتند و من آن را معتبر می‌دانم. سیاست ایران درقبال سلاح‌های کشتار جمعی منسجم بوده است.

گفتنی است، "گرت پورتر" نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی، کتاب "بحران ساختگی" را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در کارنامه خود دارد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار