در تظاهرات روز گذشته در عدن که به مناسبت استقلال جنوب یمن برگزار گردید، 9 تن کشته و مجروح شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری به نقل از فعالان "جنبش جنوبی یمن" گزارش داده است که در تظاهراتی که روز گذشته به مناسبت چهل و هفتمین سال استقلال عدن و جنوب یمن از استعمار انگلیس در سال ۱۹۶۷ برگزار شد، و طی آن نیروهای امنیتی اقدام به تفرق کردن معترضان کردند، یک تن کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند. 

این خبرگزاری به نقل از این منابع همچنین گزارش داده است که نیروهای امنیتی با استفاده از گلوله و بمب‌های اشک آور تظاهرات کنندگانی را که سعی داشتند تا پرچم دولت سابق جنوبی را بر فراز ساختمان استانداری عدن برافراشته و پرچم دولت یکپارچه کنونی یمن را پایین آورند، هدف قرار دادند. 

گفتنی است، روز گذشته در اجتماعی که در میدان العروض در شهر عدن که یک و نیم ماه است هیئتی‌هایی از استانهای مختلف جنوبی یمن در آن شرکت دارند، کاروانهایی از افراد و خودرو‌ها در پاسخ به دعوت جنبش جنوبی یمن برای گرامیداشت این مناسبت و نیز تعیین سرنوشت جنوب یمن برای جدایی از شمال، شرکت کردند. 

در این اجتماع تعدادی از افراد اقدام به سخنرانی‌هایی در رابطه با جدایی جنوب یمن از شمال و بازگرداندن دولت جنوبی یمن کردند. 

شایان ذکر است که دولت جنوب یمن در سال ۱۹۹۰ با جمهوری عربی یمن معروف به یمن شمالی متحد شد و جمهوری یمن را تأسیس کردند. 

از سوی دیگر پایگاه خبری یمن پرس، به نقل از برخی منابع محلی در منطقه "المعلا" در استان عدن گزارش داد که یک انفجار صبح امروز محوطه استانداری عدن را در منطقه معلا لرزاند. 

منابع محلی نزدیک به این مکان اعلام کرده‌اند که این انفجار منطقه محوطه ساختمان استانداری عدن را لرزاند و پس از آن نیز درگیری‌هایی با سلاح‌های سبک رخ داد. 

محوطه ساختمان استانداری عدن در منطقه معلا شب گذشته شاهد درگیری‌هایی میان معترضان جنوبی و نیروهای امنیتی یمن بوده است. 

یمن پرس همچنین گزارش داد که صبح امروز انفجار یک بمب خانه قاضی "عبدالملک المرونی" (از اعضای سابق دادگاه عالی یمن و از نزدیکان انصارالله یمن) را در منطقه "الجراف" در صنعا پایتخت یمن را لرزاند. 

این پایگاه به نقل از "نبض المسار" گزارش داد که دو بمب انفجاری خانه قاضی المرونی را در صنعا هدف قرار داده بود، که یکی از آن‌ها خنثی شد و دیگری منفجر گردید. 

شاهدان عینی گفته‌اند که این بمب صبح امروز منطقه جراف را در نزدیکی یکی از پایگاه‌های انصارالله لرزاند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آخرین ، تحولات ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار