مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو:

فروش سفتریاکسون در داروخانه‌های سطح شهر ممنوع است / ممنوعیت تزریق این دارو در مطب‌ها

دکتر پیرصالحی گفت: فروش سفتریاکسون در داروخانه‌های سطح شهر ممنوع است و هیچ پزشکی حق تزریق آن را در مطب ندارد.

دکتر مهدی پیرصالحی، مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بروز برخی مشکلات به دلیل تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون گفت: این دارو از لیست دارویی کشور خارج نشده است اما مصرف بیمارستانی دارد.

وی اظهار داشت: البته این دارو می‌تواند در کلینیک‌ها یا مراکزی که مجهز به دستگاه احیا هستند، استفاده شود. در غیر این صورت تزریق آن در مطب‌ها و مراکز تزریقات عادی ممنوع است.

پیرصالحی در پاسخ به این سوال که پس این دارو در داروخانه‌های سطح شهر نباید وجود داشته باشد، افزود: وجود این دارو در داروخانه‌های سطح شهر ممنوع است و شرکت‌های توزیع که این دارو را به داروخانه‌ها تحویل دهند، تخلف کرده‌اند. البته فروش این دارو در داروخانه‌هایی که در کنار مراکز درمانی و کلینیک‌هایی که مجهز به دستگاه احیا هستند، مانعی ندارد.

پیرصالحی با بیان این که ما سالانه چند مورد فوت در اثر تزریق سفتریاکسون داریم، عنوان کرد: تزریق این دارو در مطب‌ها ممنوع است و پزشک تجویزکننده متخلف است، چرا که به کلیه پزشکان عدم تزریق این دارو در مطب‌ها ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به اینکه این دارو در تمام داروخانه‌های سطح شهر موجود است، پس چرا با آن‌ها برخورد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر داروخانه‌ها بر عهده دانشگاه‌ها است و آن‌ها باید برخورد کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۴:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
هر دارویی میخوای بگیری میگن نیست یا با مجوز دکتر

منچون استرس دارم قرص الپرازولام معمولی میخواستم بگیرم میگفتن چون اعتیاد اوره نمیدیم

اخه کسی بخواد معتاد بشه که قرص نمیخوره

هزارن طور مواد اعتیاد اور جور وا جور هست که لازم نیست با قرص معتاد بشه و با قرص معتاد نمیشن دوز پایین
آخرین اخبار