نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق گفت: قبل از ملاقات با مقامات ایرانی، دیدارهایی با همسایگان دیگر عراق داشتم، چراکه باور داریم که نباید عراق را در این مقطع حساس تنها بگذاشت و همسایگان و جامعه بین‌الملل باید از این کشور حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ملادنف نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق پس از دیدار با "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع خبرنگاران، گفت: ملاقاتی که امروز در ایران داشتیم، خوب بود، همچنین ملاقات با جناب ولایتی داشتم نیز بسیار خوب بود و توانستم نظر و رویکرد جمهوری اسلامی ایران را درباره همکاری‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم، متوجه شوم.

وی افزود: امنیت عراق برای منطقه بسیار مهم است، سعی خواهیم کرد تا طرح‌های مختلفی را ارائه کنیم و نسبت به همکاری‌هایی که می‌توان انجام داد، گفتگو انجام دهیم.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق تصریح کرد: قبل از این ملاقات نیز دیدارهایی با همسایگان دیگر عراق داشتم، همچنین در آینده نیز دیدارهایی در سطح منطقه خواهم داشت، چراکه باور داریم نباید عراق را در این مقطع حساس تنها گذاشت و همسایگان و جامعه بین‌الملل باید از این کشور حمایت کنند.

ملادنوف در پایان خاطر نشان کرد: با تشکل دولت فراگیر در عراق می‌بینیم که از احزاب سیاسی و قبایل مختلف حضور پیدا کردند و ما باید بتوانیم نگرانی‌های مختلف در عراق را از بین ببریم و معضلات موجود را که تکمیل فرآیند سیاسی موجود در عراق را فلج کرده، احیا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار