چند مهاجم انتحاری طالبان با انفجار بمب و درگیری مسلحانه به یک نهاد خارجی درمنطقه موسوم به کارته 3 کابل پایتخت افغانستان حمله کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از منابع خبری چند مهاجم عصر امروز (شنبه) با نارنجک و بمب دستی به یک نهاد خارجی در غرب کابل موسوم به کارته 3 که پیش از این نسبتا امن به شمار می رفت و تعدادی از نهادها و مراکز خارجی در این منطقه قرار دارند، حمله کردند و به تبادل آتش با نیروهای امنیتی پرداختند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزرات کشور افغانستان با تایید حمله گروهی از مهاجمان انتحاری طالبان به این مرکز گفت نیروهای امنیتی محل حمله نیروهای طالبان را به محاصره کامل در آورده اند و در حال تبادل آتش با نیروهای مهاجم هستند.

برخی گزارشها حاکی است نیروهای طالبان به مرکز یک نهاد امداد رسان آفریقای جنوبی حمله کرده اند.

نیروهای طالبان نیز همزمان با آغاز این حمله انتحاری مسوولیت آن را بر عهده گرفتند.

جزئیاتی از میزان تلفات احتمالی و خسارات وارده منتشر نشده است.

پنجشنبه شب نیز چند مهاجم انتحاری به دفتر یک نهاد خارجی موسوم به آر.آر.دی در منطقه دیپلمات نشین کابل که به شدت تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، حمله کردند که به تبادل آتش چند ساعته مهاجمان و نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان انجامید و در نهایت 4 مهاجم از پای در آمدند.

صبح روز پنجشنبه نیز مهاجمان انتحاری به خودروی حامل کارکنان سفارت انگلیس در کابل حمله کردند که بر اثر آن یک انگلیسی و 4 غیرنظامی کشته و 33 غیرنظامی از جمله 4 کودک زخمی شدند.

در دو هفته گذشته کابل پایتخت افغانستان پس از امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن و تصویب آن در مجلس نمایندگان افغانستان شاهد انفجارها و حمله های انتحاری متعددی بوده است. حمله امروز یازدهمین حمله انتحاری و مسلحانه در دو هفته اخیر در کابل پایتخت افغانستان به شمار می رود.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار