مستند علمی" اقیانوس ناآرام" با موضوع بررسی، تجزیه و تحلیل تخصصی توفان های مناطق مختلف کره زمین به زودی از شبکه خبر پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه خبر؛ نوآوری و ساخت برنامه های غیر کلیشه ای و کاربردی از اهداف مهم در برنامه سازی گروه های مختلف این شبکه بین المللی است در همین راستا مستند علمی "اقیانوس ناآرام" با موضوع تجزیه و تحلیل تخصصی توفان های مناطق مختلف کره زمین به زودی از این شبکه خبری بر روی آنتن می رود.
 
 کوروش محمدپور تهیه کننده این مستند گفت: موضوع این برنامه بررسی ساختار اصلی انواع توفانهای مخرب کره زمین ، مناطق مستعد وقوع توفان و سایر مسایل مربوط به توفان از زبان کسانی است که به چشم خود این توفانها را دیده اند.
 
وی در ادامه بیان داشت: در بخش کارشناسی این برنامه، افرادی چون کاپیتان کشتی های اقیانوس پیما ، مهندسین فنی کشتی، مدیران ژئوفیزیک دانشگاه تهران، خلبانان و اساتید دانشگاه هواشناسی حضور دارند.
 
 محمدپور در خصوص محتوای این برنامه اظهار داشت:  اغلب برنامه های علمی که از شبکه های مختلف پخش می شود به شکل ترجمه برنامه های خارجی است و به ندرت کارشناسی و تجزیه تحلیل موضوعات علمی در آن وجود دارد  اما این مستند با بهره مندی از تخصص کارشناسان داخلی که غالبا در رده های یک علمی قرار دارند تولید و پخش می شود.
 
 وی در پایان اظهاراتش درباره نامگذاری این برنامه گفت: اقیانوس آرام بر خلاف نامش طوفان های متعددی را تجربه می کند که موجب ناآرامی های جوی با مقیاسی بزرگ در مناطق نزدیک و دور این گستره آبی می شود به همین دلیل این مستند "آقیانوس نا آرام" نام گرفته است.
 
 لازم به ذکر است ؛ مستند علمی اقیانوس نا آرام کاری از گروه مستند شبکه خبر به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کوروش محمدپور است که در قسمت های 53 دقیقه ای تولید شده و به زودی از این شبکه خبری پخش می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.