"اکبر نبوی" منتقد سینما‌ جدا سازی حرفه‌های داستان نویسی و فیلم‌نامه نویسی از هم و تشکیل‌ منسجم بانک ایده‌های داستانی در ایران را برای بهبود اوضاع فیلم‌نامه نویسی کشور لازم و ضروری دانست.

"اکبر نبوی" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص معضل فیلم‌نامه‌ها گفت: مهمترین مشکل فیلم‌نامه‌های ما اعم از تلویزیونی و سینمایی فقدان ایده‌های مناسب و داستان مناسب است و خلاقیت در ایده و داستان جزو حلقه‌های مفقود شده فیلم‌نامه ست.
 
وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها و کارها باید به باور برسیم تا بتوانیم به سمت پیشرفت برویم و مشکلات را حل کنیم.
 
نبوی عنوان کرد: معضل فیلم‌نامه ها هر از چند گاهی به عنوان تب اجتماعی و فرهنگی، سینما و فضای جامعه هنری را در بر می‌گیرد، و گذراست و برای رفع این معضل اقدامات اساسی انجام نمی‌گیرد.
 
وی اظهار داشت: چندی پیش سیما فیلم در یک اقدام بانک ایده را راه اندازی کرد که اکثر ایده‌ها خوب بودند.
 
نبوی ادامه داد: برای رفع این معضل باید در ابتدا باید داستان فیلم را حتما داستان نویس بنویسد و نگارش فیلمنامه که یک فرآیند تکنیکی است و باید توسط فیلمنامه نویس انجام شود، را از هم تفکیک کنیم و کارگردان ‌ها به کار فیلمسازی بپردازند و هرکس در راستای حرفه خودش عمل کند چرا که سینما حوزه تخصصی است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه از مشکل بودن امراقتباس مطلعم ولی باید این امر را جدی بگیریم و سراغ منظومه شمسی فارسی خودمان که شامل داستان و ایده‌های خوبی است برویم.

این منتقد سینما در پایان گفت: نمی‌خواهیم زحمت بکشیم و تولید اثر سینمایی را ساده می‌گیریم واین موضوع تنها به سازندگان اثر مربوط نمی‌شود بلکه به نهاد ‌ها و سازمانهای دیگری که سرمایه گذاری می‌کنند هم مربوط می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار