رییس انجمن داروسازان استان کرمان گفت: با استقبال بی نظیر داروسازان کرمانی، نخستین هلدینگ دارویی استان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، دکتر کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت شرکت هلدینگ دارو در کرمان گفت: در عرف تجارت، هلدینگ به معنی کنسرسیومی از شرکت های مختلف و ترجمان فارسی شرکت های هلدینگ،" شرکت های مادر تخصصی" است .

وی در باره هدف گذاری‌های انجام شده برای فعالیت هلدینگ دارویی استان افزود: قرار است این مجموعه در زمینه های ساماندهی عرضه و توزیع دارویی با حذف واسطه های زائد موجود در سیستم توزیع، ورود موثر و جدی جامعه داروسازی کرمان به عرصه ارایه خدمات دارویی بیمارستانی، فعالیت کند.

همچنین پشتیبانی از عرضه داروهای نایاب و کمیاب در سطح توزیع استانی ، ورود علمی و موثر بخش خصوصي به عرصه ساماندهی توزيع و مصرف داروهاي خاص و تحت كنترل و بستر سازي در جهت ارتقا مراقبت‌های دارویی و ورود به عرصه توليد دارو با تاسيس كارخانه داروسازي با توجه به نياز مبرم استان كرمان از دیگر فعالیت هلدینگ داروی است.

کلانتری افزود: توزیع بهینه دارو در سطح استان از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه نماییم زیرا یک ذخیره مناسب از داروهای فوریتی کمیاب، کم مصرف و یا خاص در استان وجود ندارد و در سال‌های گذشته بعضی داروخانه های خصوصی این نقیصه را جبران می کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.