افسری: کارگروه و برنامه‌ریزی در اهداف پروازی وجود ندارد

مربی سابق اهداف پروازی گفت: رشته اهداف پروازی نیازمند کارگروه و برنامه‌رییزی است اگر هم برنامه باشند به صورت مدون و بلند مدت نیست.

علی افسری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:  رشته اهداف پروازی در شرایط فعلی اصلا شرایط مطلوبی ندارد چون کمبود مهمات از یک طرف و نگرانی برای سهمیه المپیک با توجه به لغو اردوها از طرف دیگر فشار روحی و روانی را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از آغاز سال 2015 مسابقات برای سهمیه المپیک شروع می‌شود برای کسب سهمیه المپیک باید زودتر احترام می‌کردیم چون حضور پیوسته ورزشکاران در اردوهای مختلف شانس را برای کسب سهمیه بیشتر می‌کند الان هم که تیم بدون مربی است و ضعیت ورزشکاران در هاله‌ای از ابهام است.

افسری افزود: البته فدراسیون قول داد که طی 2 ماه آینده مساله مهمات را حل کند در غیر این صورت شرایط برای تیمها بسیار سخت خواهد شد.

مربی سابق اهداف پروازی درباره جذب مربی خارجی گفت: جذب مربی بسیار خوب است و تجربه او برای ورزشکاران ما بسیار موثر است ولی برای یک مربی خارجی هزینه‌های زیادی باید صرف شود.

وی در این خصوص ادامه داد:‌اگر یک مربی خارجی با کیفیت جذب شود فدراسیون خودش را مسئول تامین هزینه‌های آن می‌داند در غیر این صورت بیشتر به ضرر خودش خواهد بود.

افسری درباره کیفیت مربیان داخلی و خارجی گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش اطلاعات فدراسیون جهان این اطلاعات را در اختیار همه قرار داد و هیچ نکته مبهمی در این زمینه وجود ندارد و کیفیت یک مربی بستگی تلاش خودش در این عرصه دارد که چه اندازه از اطلاعات به روز استفاده می‌کند.

وی افزود: آنچه که در رشته اهداف پروازی برای ما مهم اجرای دقیق برنامه‌های مدون طولانی مدت است.

افسری ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکلی که اهداف پروازی با آن رو به رو است بحث برنامه‌ها و اجرای آن و کارگروهی است که چندان موثر قوی عمل نمی‌کند.

افسری تصریح کرد: در بخش اهداف پروازی اگر برنامه‌ریزی هم صورت بگیرد یک برنامه بلندمدت برای توسعه این رشته در آینده نیست.
مربی سابق اهداف پروازی گفت: اجرا شدن برنامه به خیلی از مسائل مثل زیر ساختهای مالی و بخشهای حمایتی بستگی دارد هر گاه حمایتها صورت بگیرد قطعا برنامه‌های هم بدون نقص اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش اهداف پروازی حمایتهای داخلی اصلا راضی کننده و نیست  به عبارتی بیش از اینکه تحریمهای خارجی به ما آسیب بزند تحریمهای داخلی بیشتر ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: به نظر من در راستای اجرای برنامه 1404 که صورت گرفت و بخشی از آن با موفقیت همراه بود باید بازنگری صورت بگیرد چون سطح تیراندازی در آسیا و جهان فرق کرد.

وی ادامه داد: الان گرفتن مدال طلا در آسیا برای ما راضی کننده نیست و برای موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی نیازمند اجرای برنامه‌های بلند مدت است.
افسری درباره تفاوت وضعیت مربیان داخلی خارجی از نظر  مالی گفت: رقمی که برای یک مربی خارجی هزینه می‌شود در مقابل هزینه برای یک مربی داخلی قابل مقایسه نیست اگر قرارداد مربی خارجی بلند مدت باشد هزینه های یک روز آن در مقابل حقوقی که یک مربی داخلی یک ماه دریافت می‌کند بسیار متفاوت است.

وی گفت: در مجموع در رشته اهداف پروازی حقوق همه عوامل آن در یک ماه از یک مربی خارجی بسیار اندک است و اعضای آن بیشتر از روی عشق و علاقه‌ کاری می کنند ولی از نظر مالی بر ایشان اصلا به صرفه نیست که فدراسیون باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

افسری درباره لغو اردوها و تاثیر آن بر کیفیت کار ورزشکاران گفت:‌لغو اردوها قطعا برای تیم ملی ضرر دارد چون تعداد ورزشکاران که در ارتباط مستقیم بسیار افت داشتند  با ادامه این روند ممکن است مهارتهای ناقصی بدست آورند.

افسری افزود:‌رشته اهداف پروازی یک رشته پرهزینه است و تعداد محدودی از ورزشکاران می‌توانند هزینه‌های آن را تامین کنند ولی به عنوان یک رشته مدال آور بسیار ارزان است.

وی تصریح کرد: برای یک ورزشکار اهداف پروازی حدود 2 سال طول می‌کشد تا با تمرینات مداوم به قهرمانی برسد که هزینه‌های ان را مقابل دیگر رشته‌های ورزشی بسیار پایین است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون باید این موضوع را در نظر داشته باشد که اهداف پروازی به دلیل هزینه‌های سنگین تجهیزات نیازمند حمایت بیشتر است که امیدوارم با همکاری کمیته ملی و وزارت ورزش متفاوت اهداف پروازی برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.