رئیس کمیته آموزش عالی مجلس خبر داد

رسیدگی به نابسامانی‌های موسسات آموزش عالی اولین اولویت وزارت علوم/مقابله وزارت علوم با رشد قارچ گونه موسسات

هروی گفت: بحث آموزش عالی و رسیدگی به نابسامانی‌های آموزش عالی از جمله موسساتی که با رشد قارچ گونه افزایش می‌یابند مهمترین اولویت وزارت علوم در بدو کار با وزیر جدید است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث آموزش عالی و رسیدگی به نابسامانی‌های آموزشی از جمله تعدد و رشد قارچ گونه موسسات آموزش عالی از جمله مهمترین اولویت‌های وزارت علوم در بحث ساماندهی پیش روی این وزارتخانه است.

وی گفت: تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید مجوز از شورای گسترش آموزش عالی بگیرد که زیر نظر وزارت علوم است.

وی با بیان این که در ایامی که وزارت علوم با سرپرست اداره می‌شد هر نوع اقدام بی‌ضابطه‌ای در این زمینه رخ داده است، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد رشد قارچ گونه و بی حد و حصر موسسات آموزش عالی هستیم که هیچ نظارتی بر نمره پذیرش و ثبت نام و مدارک آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رشد کمی باید متوقف شود و وزارت علوم باید با جدیت بیشتری در این خصوص وارد عمل شود و موسسات بی‌ضابطه اعم از دولتی غربال شوند چرا که لطمه‌ای که آموزش کمی به بدنه آموزش عالی در این چند سال وارد کرده است به این سادگی قابل جبران نیست و باید همت جمعی وزارت علوم، مجلس و شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه صورت گیرد.

وی یادآور شد: حساسیت‌های پیرامون وزارت علوم بسیار بالا است و رد صلاحیت 4 گزینه پیشنهادی دولت حاکی از همین موضوع بوده است و توان جدی در احیای کیفی آموزش نیاز امروز وزارت علوم است.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار