"آرش دادگر" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجمع ITI جای مدیران مرکز هنرهای نمایشی نیست

کارگردان نمایش «هملت» گفت: مدیران مرکز هنرهای نمایشی در حالی به مجمع جهانی آی تی آی رفتند که هنوز معوقات هنرمندان تئاتر پرداخت نشده است.

"آرش دادگر" کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در مجمع جهانی آی تی آی عنوان کرد: سال‌ها قبل مدیران مرکز هنرهای نمایشی از جمله حسین پارسایی در این مجمع حضور پیدا کردند، در حالی که هنرمندان باید به این مجمع بروند.

وی ادامه داد: در این دوره هم به جای اینکه نماینده‌ای از هنرمندان به این مجمع برود٬ مدیر مرکز هنرهای نمایشی و  مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی رفتند، نمی‌دانم چه بگویم امیدوارم بهشون خوش گذشته باشد.

دادگر حضور مدیران مرکز هنرهای نمایشی در ارمنستان را بی دلیل خواند و بیان کرد: من این سوال را از آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد دارم که با اوضاع معوقه‌های هنرمندان و عدم حمایت از تئاتر، آنها به چه دلیل به ایروان رفتند؟

وی افزود: به قول معروف ما عطش حمایت‌های مرکز هنرهای نمایشی را به لقائش بخشیدیم، اما در این آشفته بازار تئاتر این سفرها معنا ندارد.

این هنرمند تئاتر گفت: متاسفم برای دولتی که تنها مسئله‌اش اقتصاد است و هیچ گونه اهمیتی به فرهنگ این مملکت نمی‌دهند.

وی اضافه کرد:  مدیر مرکز هنرهای نمایشی در حالی به ارمنستان رفته که هنوز بدهی داوران جشنواره استانی و اردیبهشت تئاتر ایران پرداخته نشده است.

کارگردان برتر سی‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تصریح کرد: اگر مرکز هنرهای نمایشی میگوید پول ندارد، پس چرا به مجمع جهانی می‌روید  و 2000 یورو برای حق عضویت پول می‌دهید.

گفتنی‌است؛ به تازگی حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه سیداشرف طباطبایی مشاور اداره کل هنرهای نمایشی  عازم سی و چهارمین اجلاس جهانی آی تی آی تئاتر در ارمنستان شدند.

این مجمع هر ساله با حضور اساتید و هنرمندان کشورهای مختلف برگزار می شود اما این بار هیچ هنرمندی از کشورمان هیات ایرانی را همراهی نکرده است. این در حالی است که پیش از این، حسین پارسایی و دکتر مجید سرسنگی در سال‌های 1386 و 1387 در فیلیپین و اسپانیا و قادر آشنا، علی‌اکبر طرخان و دکتر سعید اسدی در سینایای رومانی در سال 1391 به نمایندگی از ایران در این مجمع شرکت کردند.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: لل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار