سوء مدیریت بیماری ناعلاج تئاتر/ "مرادخانی" فرصتی در حد یک انتخاب درست دارد!

وضعیت تئاتر کشور به دلیل سوء مدیریت در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که دلیل این مسائل انتخاب نادرست مرادخانی در حوزه تئاتر تلقی می شود؛ زمان آن فرارسیده که معاون امور هنری به صحنه بیاید و دست به انتخابی درست بزند.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، به تازگی حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه سیداشرف طباطبایی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی عازم سی و چهارمین اجلاس جهانی آی تی آی تئاتر در ارمنستان شدند.

این مجمع هر ساله با حضور اساتید و هنرمندان کشورهای مختلف برگزار می شود اما این بار هیچ هنرمندی از کشورمان هیات ایرانی را همراهی نکرده بود. این در حالی است که پیش از این، در سال 1391 قادر آشنا، علی‌اکبر طرخان و دکتر سعید اسدی در سینایای رومانی و در سال‌های 1386 و 1387 حسین پارسایی و دکتر مجید سرسنگی در فیلیپین و اسپانیا، به نمایندگی از ایران در این مجمع شرکت کردند.

از دستاوردهای این سفر پرداخت حق عضویت ایران برای دو دوره بود که حدود 4 هزار یورو می شود، تصویب طرح «اصلاح و بهبود ارتباطات جهانی تئاتر» و واگذاری نمایندگی شورای منطقه‌ای آسیا پاسیفیک به ایران بود.

تئاتر با حضور حسین طاهری و مشاورانش در مرکز هنرهای نمایشی حال دگرگونی را طی ماه های گذشته سپری کرده است. حمایت های دولتی از نمایش های مختلف به طور کلی قطع شده و دیگر شورای حمایت مرکز هنرهای نمایشی برگزار نمی شود. این در حالی است که یارانه نمایشی در بودجه تئاتر لحاظ شده است. 

طی ماه های گذشته تئاتر شهرستان با بحران شدیدی مواجه شده و همچنان هیچ بسترسازی از لحاظ سخت افزاری برای هنر نمایش ایجاده نشده است، با این وجود خبرهایی از تعطیلی تالار حافظ و ساخت مجتمعی فرهنگی هنری به گوش می‌رسد که خود به تنهایی به زمانی طولانی برای ساخت نیاز دارد. جشنواره تئاتر فجر در فرصتی کمتر از 60 روز مانده به برگزاری در غفلت به سر می برد و هیچ حرکت جدی را تا به این لحظه انجام نداده است.

نکات فوق بخشی از مشکلات فعلی تئاتر کشور است که با کمی تامل می توان دریافت که دلیل اصلی این اتفاقات ناشی از نبود برنامه مشخص و شفاف در مرکز هنرهای نمایشی به مدیریت حسین طاهری است.

با این تفاصیل جای تعجب دارد که زمانی که تئاتر در کشورمان توسط مدیر و متولی خود نمی تواند به شکلی درست و راه گشا مدیریت شود و پیش برود. چگونه می تواند نمایندگی شورای منطقه‌ای آسیا پاسیفیک را را در مجمع آی تی آی بپذیرد. 

علی مرادخانی معاون امور هنری که مشکلات موجود در تئاتر ناشی از انتخاب نادرست وی به شمار می‌رود و این روزها سکوت کرده و در سایه نشسته است باید به صحنه بیاید و راه را هموار کند. اگرچه همین انتظار از وزیر ارشاد جهت هموار کردن راه معاونت هنری در بیان اهالی هنر وجود دارد.
 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار