در بزرگداشت هنرمند برجسته مجسمه سازی ایران مطرح شد

بی توجهی به هنرمندان استانی/ کوچ هنرمندان و پرندگان

بسیاری از هنرمندان استانی بدلیل بی توجهی به هنرشان یا ترک هنر می کنند و یا کوچ می کنند.

به گزارش خبرنگار تجسمی  باشگاه خبرنگاران بزرگداشت استاد حمیدرضا آویشی هنرمند برجسته سیستان و بلوچستان شب گذشته با حضور "مجید سرسنگی" مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، حجت الاسلام والمسلمین "عباس دانشی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، "شهریاری" نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر "رضوانی" رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، "علی مرادخانی" معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ضایعه بزرگ هنرمند موسیقی کشورمان مرتضی پاشایی ، "سرسنگی" مدیر عامل خانه هنرمندان ایران گفت: به بهانه مراسم آغازین نمایشگاه یکی از هنرمندان کشورمان استاد آویشی در خانه هنرمندان ایران گرد هم آمدیم.

وی گفت: این افتخار را داشتیم که در چندین مناسبت میزبان هنرمندان سیستان و بلوچستان باشیم که از آن جمله می توان به نکوداشت استاد اسپندار و نیز برنامه ای تحت عنوان سفال کپورگان اشاره کنیم.

سرسنگی اظهار داشت: البته امشب نیز شاهد برگزاری نمایشگاه یکی از هنرمندان بزرگ استان سیستان و بلوچستان هستیم.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران گفت: اعتقاد ما بر این است که فرهنگ شهرستان ها مقون هنری ما هستند و وجود هنر شهرستان ها یک فرصت است تا بتوانیم فرهنگ و هنر استان ها را بیشتر بشناسیم.

*خانه هنرمندان ایران آماده همکاری برای برگزاری نمایشگاه های استانی است

وی در ادامه به همکاری در ارتباط با برگزاری نمایشگاه استانی اشاره کرد و گفت: ما در خانه هنرمندان ایران اعلام آمادگی می کنیم که با هنرمندان شهرستان ها ارتباط برقرار کنیم و نمایشگاه های متعددی از آنها را در خانه هنرمندان ایران برگزار نماییم.

سرسنگی گفت: متاسفانه به علت کم توجهی به برخی هنرمندان فعال استان ها آنها یا هنر را وادی فراموشی سپرده اند و یا کوچ کرده اند و به تهران آمده اند.
 
*حق آویشی ادا نشده است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین "عباس دانشی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: استاد حمیدرضا آویشی یکی از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی و آثار حجمی کشورمان است.

وی گفت: نمایشگاهی که امروز برگزار می شود حاصل تلاش این هنرمند برجسته ایران است.

وی تصریح کرد: متاسفانه حق این هنرمند که افتخارات فراوانی در حوزه هنرهای تجسمی داشته به خوبی ادا نشده است.

ویحجت الاسلام "دانشی" همچنین درباره آثار آویشی گفت: رویکردهای این هنرمند در خلق آثار مجسمه و نیز حجم بسیار متفاوت و قابل تحمل است.

رئیس اداره کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان گفت: ما می توانیم این ادعا را داشته باشیم که آثار آویشی از بهترین و زیباترین آثار حجمی است.

در ادامه این مراسم نمایشگاه آثار حمیدرضا آویشی در گالری های ممیز، زمستان، پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

این نمایشگاه تا سوم آذر ماه برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: هنر ، تجسمی ، زاهدان ، سیستان ، آویشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار