نیازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقصر اصلی هرگونه خدشه در روند مذاکرات آمریکاست /ملت ایران ذره‌ای از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

عضو سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجوئی کشور بابیان اینکه تکلیف مذاکرات باید سریع‌تر مشخص شود تا به غرب فرصت گزافه گویی و زیاده خواهی داده نشود، گفت: همه دنیا به خوبی فهمیده‌اند که ایران توان بالایی در مذاکره و منطق داشته و مقصر و مسئول هرگونه خدشه در روند مذاکرات غربی‌ها و در راس آن آمریکاست.

"سامان نیازی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است که بد‌ترین تحریم‌ها و فشار‌ها و جنگ را به خود دیده است، اما قدمی از حقوق خود عقب ننشسته،اظهار داشت: ایران خوشبختانه با بودن همه‌ی تحریم ها توانسته در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های چشم گیری داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: امروز دنیا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کرده ، همینطور خود دشمنان از جمله شخص اوباما رییس جمهور امریکا به این موضوع اذعان دارد.

 عضو سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجوئی کشور با بیان اینکه غرب اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت دشمنی دارند،تاکید کرد: حضور ایران پای میز مذاکره نشان از این داشته که ما اهل گفتگو و منطق هستیم و به هیچ عنوان نشان از ضعف ما ندارد.

وی افزود: چرا که اگر ما ضعفی داشتیم، هیچگاه بیش از سه دهه نمی‌توانستیم مقاومت و پیشرفت کنیم. کشورمان به خوبی و منطق در زمینه هسته‌ای پیشنهاداتی را داده و شفاف سازی خوبی زیر نظر آژانس NPT داشته است. دیپلماسی ما باید در این زمینه قوی عمل کند تا بتواند از منافع ملی دفاع کند که دیگر مورد انتقاد جامعه جهانی و ادعاهای آن‌ها راجع به مباحث ساخت بمب اتمی نباشیم.  
 

 نیازی با بیان اینکه بازهم صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای غرب سالهاست که به اثبات رسیده،عنوان کرد: با کش دادن مذاکرات بسیار مشخص است که غربی‌ها به دنبال بهانه و زیاده خواهی‌های غیر قابل قبول هستند. اگر آن‌ها ایران را خطرناک می‌دانند، ایران هم به عنوان ابر قدرت خاور میانه،غربی‌ها و بالاخص رژیم نامشروع صهیونیستی را خطرناک می‌داند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "اگر غلطی از اسراییل سر بزند، جمهوری اسلامی، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم" وهمچنین فرمایشات اخبر ایشان که فرمودند:"آمریکا و کشور‌های استعمار گر اروپایی نتوانسته و نخواهند توانست جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند".

عضو سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجوئی کشور بابیان اینکه تکلیف مذاکرات باید سریع‌تر مشخص شود تا به غرب فرصت گزافه گویی و زیاده خواهی داده نشود،گفت: حال همه دنیا به خوبی فهمیده‌اند که ایران توان بالایی در مذاکره و منطق داشته و مقصر و مسئول هرگونه خدشه در روند مذاکرات غربی‌ها و در راس آن امریکاست.

وی افزود: زیاده خواهی‌‌ها و ادعاهای غرب در رابطه با عدم شفاف سازی ایران و مطالب ما در رابطه با اینکه  بحث اتمی کشورمان یک بحث شفاف و صلح آمیز است و ما دنبال بمب اتم نیستیم، باعث می‌شود مذاکرات طولانی شود. 

نیازی در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک غربی‌ها محتاج توافق با ایران بوده و اگر این فرصت را از دست بدهند، دیگر حتی نمی‌توانند کاری از پیش برده و جایگاه پوشالی خود را بیش از پیش از دست خواهند داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامان ، نیازی ، بسیج ، مذاکرات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار