بازی‌هایی که به کمک حافظه بلندمدت شما می‌آید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که انجام بازی‌های فکری مانند شطرنج، با افزایش فعالیت و کارایی مغز از بروز آلزایمر تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.

مهیار مهین‌شفیعی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: آلزایمر، پارکینسون، ام اس و برخی دیگر از بیماری‌های مغزی و عصبی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان هستند که با رعایت موارد اصولی می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که تقویت مغز و افزایش بازدهی آن از اقدامات مفید برای کاهش خطر بیماری‌های مغزی است، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که انجام بازی‌های فکری مانند شطرنج، با افزایش فعالیت و کارایی مغز از بروز آلزایمر تا حد بسیار زیادی پیشگیری می‌کند.

مهین‌شفیعی گفت: اقداماتی دیگر نظیر مطالعه روزنامه و حل جدول نیز از جمله فعالیت‌های دیگر برای تقویت مغز است که می‌توانند خطر بروز آلزایمر را کاهش دهند.

وی یادآور شد: در واقع هر نوع فعالیت مثبت مغزی با کاهش خطر بیماری‌های مغزی و عصبی، کیفیت زندگی را ارتقا داده و طول عمر را نیز افزایش می‌دهند.

مهین‌شفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های مفید مغزی، ورزش کردن، پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها، داشتن تفکرات مثبت و خوش‌بینی نیز با تأثیرات مثبت بر مغز، طول عمر انسان را افزایش می‌دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار