ناتوانی در کنترل یک اختلال شایع موجب کاهش فعالیت مغزی شده است

براساس شواهد موجود ناتوانی در کنترل استرس که یک اختلال بسیار شایع در بین مردم است، موجب کاهش فعالیت و عملکرد مغزی شده است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درصد بالایی از افراد جامعه به دلیل نوع زندگی خود دچار مشکلات عصبی و مغزی شده و در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های روزانه آنها تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استرس اعم از نوع خفیف، متوسط و شدید به یک مشکل بسیار شایع در بین مردم تبدیل شده است، تاکید کرد: براساس شواهد موجود ناتوانی در کنترل استرس که یک اختلال بسیار شایع در بین مردم است، موجب کاهش فعالیت و عملکرد مغزی شده است.

رضایی منش گفت: ناتوانی در کنترل استرس علاوه بر اثراتی که بر روی مغز می‌گذارد، عوارض خطرناکی هم بر روی سیستم قلبی و عروقی گذاشته و می‌تواند موجب افزایش سطح کلسترول و کاهش جریان خون شود.

وی یادآور شد: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کنترل استرس در طول زندگی، می‌تواند شانس زندگی را تا حد زیادی افزایش داده و اگر این مهم با ورزش کردن نیز همراه شود، شانس زندگی تا بیش از 10 سال نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حافظه ، سیسم قلبی ، استرس ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۳:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
با سلا م و تشکر فراوان اگر امکان دارد در خصوص بیماری صرع مطالب بیشتری
توضیح دهید
آخرین اخبار