معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین کشوری پوشش تحصیلی در دوره‌ی اول متوسطه 85 درصد است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین کشوری پوشش تحصیلی در دوره‌ی اول متوسطه 85 درصد است، افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری استان‌هایی هستند که درصد پوشش تحصیلی آنان پایین‌ گزارش شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: استانها با توجه به موقعیتی که در شاخص‌های در نظر گرفته شده دارند، ارزیابی می‌شوند بنابراین ممکن است استانی در یک شاخص درصد پایین و در شاخصی دیگر درصد بالایی داشته باشد.

زرافشان تصریح کرد: پوشش تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی دوره‌ی اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: استانی ممکن است شاخص ارتقای کیفیت آموزشی بالایی داشته ولی پوشش تحصیلی آنان پایین باشد بنابر این در این دو محور فعالیت‌ها دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارتقای کیفیت یادگیری و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر بویژه دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی بازمانده از تحصیل و استانهایی که پوشش تحصیلی دختران آن کمتر از پسران است برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دیده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار