توانمندی بالای ایران در زمینه امداد هوایی

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: ایران به دلیل حادثه خیز بودن در سامانه امداد هوایی دارای توانمندی‌های بالایی است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر در دیداری که امروز با حسن اف معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان داشت، بیان کرد: در فدراسیون جهانی 189 کشور عضو هستند که جمهوری آذربایجان و ایران در این فدراسیون حضور فعال دارند.

موسوی گفت: جغرافیای ایران به دلیل حادثه خیز بودن آمادگی کامل در برابر حوادث مختلف را داشته و این موجب شده که سامانه امداد هوایی ایران به توانمندی‌های بسیاری دست یافته است.

وی اظهار داشت: از  جمله توانمندی‌های دیگر ما در بخش بهداشت و درمان بوده و در زمینۀ خدمات درمانی بوه و در زمینۀ خدمات درمانی بیمارستان هم در داخل کشور و هم در سایر کشورها مراکز توانبخشی مجهزی داریم و در کنار این مراکز 4 کارخانه تولید دارو و تجهیزات پزشکی داریم.

موسوی با اشاره به دارا بودن 2 میلیون عضو داوطلب در کل کشور تأکید کرد: در کنار امکانات خوبی که متعلق به هلال احمر است سازمانی به نام سازمان جوانان جمعیت داریم که فعالیتهای بشر دوستانه را دنبال می کند.

وی گفت: همواره در سطح بین المللی نظرات و اشتراکات ما با جمهوری آذربایجان سازنده بوده و آماده همکاریهای آموزشی و استفاده از تجربیات جمهوری آذربایجان هستیم.

موسوی خاطر نشان کرد: امید است سفر معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان نقطه عطفی باشد که سطح روابط را ارتقا داده و در تمامی حوزه‌ها این همکاریها تداوم یابد.همچنین کمکهای هلال احمر ایران به آذربایجان در زمان جنگ فراموش شدنی نیست.

حسن اف در این دیدار بیان کرد: سفر من نخستین سفر رسیم به ایران بعد از ریاست جمهوری روحانی است.

وی با اشاره به خاطرات خود از جنگ اکتبر 1993 گفت: خود من یکی از پناه جویانی بودم که درآن دوران در منطقه حضور داشتم و در چادرهای هلال احمر ایران که برای آورگان بنا شده بود مستقر شدم.

معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از ایران در زمان جنگ تصریح  کرد: در آن دوران ایران نخستین کشوری بود که به ما امدادرسانی کرد و بعد از سازمان هلال احمر، کمیته امداد فعالیتهای خود را آغاز کرده و به ما یاری دادند.

وی در ادامه افزود: ایران قدرتمند، گسترده ، متمدن و دولتی باتجربه است و ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد کشور ثالثی میان ما فاصله بیاندازد و همکاریهای خود را همچنان ادامه خواهیم داد.

حسن اف خاطر نشان کرد: روابط و مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان با سرعت رو به پیشرفت بوده و همواره باید سعی بر این باشد که روابط به سطح بالاتری ارتقا یابد.
انتهای پیام/




برچسب ها: ایران ، خدمات ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار