زنجان؛

اعزام 2 هزارو 600دانش‌آموز به سفر حج در کشور

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از اعزام 2 هزار و 600 دانش‌آموز کشور به سفر حج و راهی شدن 5 هزار دانش‌آموز به سفر زیارتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور گفت:سازمان دانش‌آموزی درصدد افزایش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.

دهقانی با اشاره به اینکه این سازمان در تلاش است 40 تا 50 درصد از دانش‌آموزان را زیر پوشش خود قرار دهد، افزود: مقرر شده این هدف در برنامه پنج تا هفت ساله صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: طرح‌های یاران مدرسه و راهیان معرفت از جمله‌ طرح‌هایی است که به منظور تربیت اجتماعی دانش‌آموزان انجام خواهد گرفت.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی با اشاره به برگزاری سفرهای زیارتی برای دانش‌آموزان تاکید کرد: این سفرها با هدف بصیرت ‌افزایی دانش‌آموزان و ایجاد مبانی دینی و مذهبی در بین نسل جوان صورت می‌گیرد.

دهقانی با بیان اینکه 2 هزار و 600 دانش‌آموز ایرانی امسال به حج عمره اعزام می‌شوند، ادامه داد: با توجه به شرایط کشور عربستان سعودی همه این دانش‌آموزان پسر بوده و دانش‌آموزان دختر به این سفر اعزام نمی‌شوند.

وی از اعزام 5 هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات و سفرهای زیارتی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در سایه این سفرها مسائل تربیتی و آموزشی نیز دنبال می‌شود.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از خدمت‌رسانی دانش‌آموزان در حاشیه سفر زیارتی یاد کرد و ادامه داد: چهار کاروان دانش‌آموزی 35 نفره در راستای راهنمایی زائران، آب‌رسانی و نظافت بین‌الحرمین اعزام خواهند شد.

این مسئول از آغاز مجدد فعالیت‌های راهبردهای ارتباطات بین‌المللی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سعی خواهد شد طی سالهای آینده نخستین اردوهای کشورهای مسلمان برگزار شود.

دهقانی هدف از اجرای این طرح را افزایش تعاملات ایران با کشورهای دارای اندیشه مشابه خواند وخاطر نشان کرد: یکی از کشورهایی که ایران تعامل و هم‌فکری مناسبی با آن دارد کشور لبنان است که این تعامل افزایش خواهد یافت.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: زنجان ، حج ، کشور ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.