دفتر مطبوعاتی استانداری پکتیکا در شرق افغانستان اعلام کرد شمار تلفات حمله انتحاری عصر روز گذشته (یکشنبه) یک مهاجم در زمین والیبال این استان به 60 تن افزایش یافت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی استانداری پکتیکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 14 تن از زخمی های این حمله انتحاری در بیمارستان شهر 'شرنه' استان پکتیا جان باختند.

عصر روز گذشته یک مهاجم انتحاری بمب همراه خود را در زمین والیبال هنگام برگزاری مسابقه در استان پکتیا منفجر کرد که بر اثر آن 53 تن در دم جان باختند و جدود 90 تن زخمی شدند.

"ایوب سالنگی" معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان با محکوم کردن این حمله انتحاری از انتقال شماری از مجروحان به بیمارستان

"سردار محمد داوود خان" کابل خبر داد.

بر اساس گزار شها 53 تن از زخمی های این حمله تروریستی با 6 فروند بالگرد ارتش و پلیس افغانستان به کابل انتقال داده شده اند.

گزارش های حاکی از آن است که بیشتر قربانیان این حمله انتحاری نوجوانان و دانش آموزان مدارس هستند.

نبی جان ملاخیل فرمانده پلیس پکتیکا نیز به رسانه های محلی گفت عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در میان نوجوانان و جوانانی منفجر کرد که در حال تماشای مسابقه والیبال در شهرستان "یحیی خیل" استان پکتیا بودند.

تاکنون مسوولیت این حمله انتحاری را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز این حمله انتحاری را وحشیانه خواند و به نهادهای امنیتی دستور داد در سرکوب تروریستها از تمام امکانات موجود استفاده کنند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.