سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نگرش مثبت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و کمیسیون تلفیق امسال می‌تواند بر تعیین میزان بودجه سلامت تأثیرگذار باشد، گفت: اعتماد افکار عمومی اکنون در حوزه بهداشت و درمان بسیار افزایش داشته و عدم بودجه کافی دولت برای این امر آن را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

"محمدحسین قربانی" سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اولین زمزمه‌های طرح تحول نظام سلامت، سال گذشته در صحن علنی مجلس شنیده شد، گفت: اکنون بعد از بررسی‌های مجلس شورای اسلامی شاهد تغییر و تحول در حوزه سلامت هستیم.
 
نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به در نظر گرفتن اهمیت برنامه تحول نظام سلامت در بودجه سال 94 تصریح کرد: معاونت راهبردی براساس نظر مساعد دولت و پیگیری‌های وزیر بهداشت و همچنین وجود برنامه‌های نیمه‌کاره قول همکاری داده تا درلایحه بودجه سال 94، بودجه سلامت به صورت ویژه دیده شود.

وی در ادامه افزود: حوزه بهداشت و پیشگیری در خانه‌های بهداشت، رساندن داروهای مورد نیاز بخصوص در حوزه روستایی، پزشک خانواده، تأمین منابع انسانی و تجهیز خانه‌های به‌ورزی در روستاها مهمترین عناوینی است که قول مساعدت داده شده تا در بودجه امسال مورد توجه قرار بگیرد.  
 
قربانی با بیان اینکه پیگیری‌ها و نگرش مثبت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین کمیسیون تلفیق امسال می‌تواند بر تعیین میزان بودجه سلامت تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: برای رسیدن به تمامی اهداف برنامه تحول نظام سلامت راه بسیار طولانی را در پیش داریم و امروز حرکت‌های خوبی انجام شده که باید استمرار پیدا کند. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در نظر نگرفتن بودجه مناسب برای برنامه تحول نظام سلامت در بودجه سال 94 استمرار آن را با مشکل روبرو خواهد کرد و اعتماد افکار عمومی را که اکنون در حوزه بهداشت و درمان بسیار افزایش داشته با چالش جدی مواجه خواهد شد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار