یکی از مسئولان رده بالا در پلیس انگلیس، اذعان کرده است که دستگاه اطلاعات امنیتی انگلیس، در خصوص کنترل تهدیدات ناشی از تروریسم، از نقاط ضعف بسیاری رنج می‌برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مسئولان رده بالا در پلیس انگلیس، اذعان کرده است که دستگاه اطلاعات امنیتی انگلیس، در خصوص کنترل تهدیدات ناشی از تروریسم، از نقاط ضعف بسیاری رنج می‌برد.

روزنامه"دیلی میل" به نقل از "مارک راولی"، معاون پلیس اسکاتلندیارد در لندن، پس از گذشت یک روز از تحویل سه انگلیسی به دادگاه، با اتهام برنامه ریزی جهت اجرای حمله ی تروریستی در کشور، می نویسد: اطلاعاتی که ادوارد اسنودن، عضو سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، از آن پرده برداشته و نیز، تکنولوژی های روز، محققان مبارزه با تروریسم در "اسکاتلندیارد" را با ضعف مواجه ساخته است.

راولی که رئیس امور مبارزه با تروریسم در موسسه افسران فرماندهی پلیس انگیس هم می باشد، افزود: امروز ما بسیار ضعیف شده ایم و در مقایسه با پنج سال گذشته و از زمان قضیه ی اسنودن، در عملیات های خود با نقاط کوری مواجه شده ایم که این امر از کیفیت دستگاه اطلاعات انگلیس چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی کاسته و اجرای عملیات اطلاعاتی را برایمان پیچیده کرده است. 

این مسئول انگلیسی می گوید: پس از آنکه وزیر کشور، خواستار تشکیل گروه های بزرگ جهت شناسایی افراد مشکوک به تروریسم، از مجلس سنا شد، این گروه ها به زودی شکل خواهد گرفت. 

گفتنی است، کشور انگلیس، یکی از کشورهای اصلی غربی به شمار می‌رود که تروریست های بازگشتی از سوریه و عراق، بدان جا بازمی گردند که این امر، موجب اجرای اقدامات امنیتی شدید، مانند باطل کردن گذرنامه های این تروریست ها و تهدید آنان به محاکمه و زندان، در صورت بازگشت شده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار