مصری در دیدار سفیر کوبا:

تعامل سازنده با کشورهای انقلابی اولویت ایران است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا با اشاره به نقش مجالس در توسعه همکاری‌های میان کشورها گفت: مجالس ایران و ‌کوبا از ظرفیت‌های زیادی برای تسهیل ارتباطات دولتی و بخش های خصوصی دو کشور برخوردار هستند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، «ولادیمیر گونزالس کسادا» سفیر کوبا در تهران ظهر امروز (سه‌شنبه، 27 آبان) با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا دیدار و گفتگو کرد.
 
مصری در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش مجالس در توسعه همکاری‌های میان کشورها گفت: مجالس ایران و ‌کوبا به عنوان دو نهاد تاثیرگذار در سیاست خارجی میان کشورها از ظرفیت‌های زیادی برای تسهیل ارتباطات دولتی و بخش های خصوصی دو کشور برخوردار هستند که باید از ظرفیت‌های آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.
 
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در ادامه این دیدار گروه‌های دوستی پارلمانی را نهادهایی تاثیرگذار در افزایش ارتباطات پارلمانی دانست و گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا برای توسعه روابط  دوسویه فیمابین دو کشور آمادگی کامل دارد.
 
وی افزود: فعال شدن ساز و کارهای گفتگو میان گروه‌های دوستی دو کشور به تعمیق بیشتر مناسبات فیمابین خواهد انجامید.
 
عبدالرضا مصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده با کشورهای آمریکای لاتین با اولویت توسعه روابط با کشورهای انقلابی منطقه به ویژه کوبا می‌باشد.
 
وی در همین راستا بر لزوم تبادل نظر و هماهنگی میان مقامات دو کشور در چهارچوب اتحادیه بین المجالس و سایر سازمان های بین المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.
 
ولادیمیر گونزالس کسادا سفیر کوبا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های سیاسی میان دو کشور گفت مقامات دولتی و پارلمانی ایران و کوبا باید از ظرفیت‌ همکاری‌های سیاسی میان کشور جهت ارتقای روابط فیمابین در بخش‌های دیگر از جمله در عرصه‌های اقتصادی استفاده نمایند.
 
سفیر کوبا در تهران همچنین با تاکید بر رویکرد مثبت مجلس کوبا نسبت به توسعه همکاری‌ها با مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس کوبا از گسترش همکاری‌های فیمابین در سطوح مختلف از جمله کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.
 
وی در همین راستا دعوتنامه رییس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران جهت سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به هاوانا و تبادل نظر و رایزنی با مقامات پارلمانی و دولتی کوبا را به عبدالرضا مصری تقدیم کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار