اورژانس IT ؛

حسگری که تلفن‌های همراه را متحول کرد + تصاویر

به گفته کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات بکارگیری حسگر‌های تشخیص اثر انگشت در اسمارت‌فون‌ها آغازگر تحولی جدید و شگرف در تولید این محصولات است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، استفاده از اثر انگشت برای تشخیص هویت انسان‌ها سال‌هاست که توسط ارگان‌های امنیتی استفاده می شود و با توجه به منحصر بفرد بودن اثر انگشت ، استفاده از آن بهترین راه برای مشخص کردن هویت افراد است.


اما این اثر انگشت دنیای تلفن‌های همراه هوشمند را نیز متحول کرده است چرا که با بکارگیری حسگر‌های جدید تلفن های همراه هوشمند نیز قادر خواهند بود تا اثر انگشت کاربر را تشخیص دهند.

به گفته کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات بکارگیری حسگر‌های تشخیص اثر انگشت در اسمارت‌فون‌ها آغازگر تحولی جدید و شگرف در تولید این محصولات است.


همچنین در محصولاتی که این قابلیت را دارند ، کاربر قادر است تا قفل گوشی خود را با یک اشاره انگشت باز کند و نیازی به صرف وقت و حفظ کردن قفل الگویی یا رمزی را ندارد و ناگفته نماند که قفل کردن گوشی با اثر انگشت بسیار ایمن‌تر از سایر روش‌ها است.

حتی در مدل‌های جدید اسمارت فون‌ها که به حسگر تشخیص اثر انگشت مجهز شده‌اند کاربر می‌تواند هنگامی که خودش قفل گوشی را باز می‌کند به برنامه ها و بازی‌هایی که برای خودش شخصی سازی کرده دسترسی داشته باشد و پروفایل دیگری را برای اثر انگشت سایرین تعریف کند که به داده‌های شخصی او دسترسی ندارند.


اما قابلیت دیگر حسگرهای تشخیص اثر انگشت استفاده از آن برای پرداخت های الکترونیکی است که می‌تواند به عنوان رمز کارت های اعتباری استفاده شده و با استفاده از آن دیگر نیازی به حفظ کلمه رمز نیست.


انتهای پیام/
برچسب ها: حسگر ، موبایل ، گوشی ، تشخیص ، اثر ، انگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار