مشاور وزیر و آموزش و پرورش در امور ایثارگران گفت: 470 هزار دانش‌آموز از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد حسین کفراشی مشاور وزیر در امور ایثارگران در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به اینکه بیش از 130 هزار ایثارگر در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، گفت: قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران بیش از ده سال است که تصویب شد اما آیین نامه مشکلی است که این قانون با آن مواجه است و در آموزش و پرورش به دلیل اینکه برخی از ایثارگران در آستانه بازنشستگی هستند ممکن است با اجرا نشدن این قانون از امتیازات آن محروم شوند در حالی که این قانون در برخی از وزارتخانه‌ها اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورای وزرا ایجاد وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ایثارگران است، گفت: در دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش یک ماده از قانون 25 هزار نفر را مشمول می شود.

بنابر این از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهشمند است در صورت نیاز این قانون را اعلام نموده تا وحدت رویه بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

کفراشی در خصوص سنوات ارفاقی ایثارگران نیز اظهار داشت: قانون چنین مشخص کرده خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران تا هشت سال سنوات ارفاقی برایشان در نظر گرفته شود و این در حالی است که در سال گذشته سه هزار نفر از همکاران درخواست بازنشستگی داشتند اما سازمان بازنشستگی مشکلی را مطرح نموده و آن این است که آموزش و پرورش باید برای هر سال 30 میلیون تومان پرداخت نماید در حالی که این رقم برای درخواست سه هزار نفر سنگین است و توان پرداخت برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی در خصوص تقلیل ساعت کار همسران شهدا نیز عنوان کرد: نزدیک به دو هزار و سیصد و هفتاد همسر شهید شاغل در آموزش و پرورش وجود دارد که عمدۀ آنان بیمار هستند و در حال مشکل تقلیل ساعت کار برای آنان حل نشده است.

کفراشی در خصوص درمان جانبازان نیز افزود:‌ تعدادی از همکاران در این خصوص گله مند بودند و امیدواریم فرآیند کار مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ، مدارس شاهد و ایثارگران و طرح پراکنده را برای خدمت به این خانواده‌ها ارائه نموده افزود: در چند سال گذشته تعداد این مدارس افزایش یافت و مشکلاتی نیز بین آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شد که موجب افت کیفی این مدارس گردید البته این مشکلات تا حدودی کم شده اما امیدواریم بتوانیم کیفیت این مدارس را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دانشجویان تحت پوشش خود حدود 400 میلیارد تومان هزینه میکند که اگر ده درصد از این رقم را در آموزش و پرورش هزینه کند آنگاه شاهد ارتقاء کیفیت خواهیم بود.

کفراشی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش 470 هزار دانش آموز از خانواده‌های ایثارگران را تحت پوشش دارد که رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشاور ، وزیر ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار