مشاور مدیرعامل توانیر در امور خصوصی‌سازی گفت: 12 نیروگاه برای خصوصی‌سازی در دست اقدام است که بعید می‌دانم تا آخر سال خصوصی‌ شوند.

اله‌‌مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها گفت: بحث خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها تا پایان سال تمام نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: 12 نیروگاه برای خصوصی‌سازی در دست اقدام است که بعید می‌دانم تا آخر سال خصوصی‌ شوند.

مشاور مدیرعامل توانیر در امور خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌هایی که قرار است تا پایان امسال واگذار شوند چیزی حدود 5 هزار مگاوات است افزود: ارزش این واحد نیروگاه‌ها چیزی حدود 6 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

اله‌‌مرادی در پاسخ به این سؤال که وضعیت نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون واگذار شده‌اند چه می‌شود؟ گفت: بر اساس مصوبه اسفند ماه سال گذشته هیأت وزیران و با توجه به پیشینه و تجربه‌های گذشته در واگذاری‌ نیروگاه‌ها دیگر نیروگاه‌ها به صورت اموال و دارایی واگذار نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم که نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون واگذار شده‌اند دوباره بازگردانده شوند و خصوصی‌سازی مجدد برای آنها صورت گیرد.

اله‌مرادی ادامه داد: نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون در دولت قبلی واگذار شده‌اند جزء مصوبات قبلی بوده و به قوت خود باقی خواهند ماند و نمی‌توان برای آنها کاری کرد.

وی تأکید کرد: تلاشمان بر این است که دیگر هیچ نیروگاهی به صورت رد دیون به بخش خصوصی واگذار نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار