شرکت آب منطقه ای گيلان حمایت خود را برای همکاری با سازندگان و بهره برداران نیروگاه های برقآبی کوچک در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : دفتر نيروگاههای برقآبی گيلان اين ساختگاهها را بر اساس اصل 44 و يا ساير روشهای متداول در كشور و با بستن قرارداد به بخش خصوصی واگذار و برق توليدی این نيروگاهها را بصورت تضمينی و به قيمت مناسب توسط دولت و شركت توانير خريداری می کند.

سیف الله آقابیگی افزود: استان گيلان با بارش ميانگين سالانه 110 ميليمتر ، پر باران ترين استان كشور است و به همين خاطر دارای رودخانه های زيادی است كه در مناطق مختلف استان پراكنده اند كه هريك از اين رودخانه ها منبع بالقوه انرژی و برق بشمار می آید.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای گيلان تعداد زيادی از ساختگاههای نيروگاه برق آبی در استان را شناسائی كرده است و همچنين از شناسايی و معرفی ساختگاههای جديد توسط افراد و شركتهای خصوصی استقبال می كند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: در اجرای این طرح ، ساختگاه نیروگاه برقآبی سد سفيد رود با 5 توربین هفده و نیم مگاواتی و ساختگاه نیروگاهی سد تاريك با 2 واحد 1/5 و 2 مگاواتی به بخش خصوصی واگذار می شود.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.