ایل بیگی گفت: تمركز زدایی به عنوان سیاست اصلی ما در این مدت پی گیری شده است و اكثر برنامه‌های ما از جمله هفته‌های فیلم و عكس كه در سایر شهرستان‌ها برگزار شده می‌تواند گامی در بحث تمركز زدایی باشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان؛ مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ارتباط با این پرسش مبنی بر اینكه تا چه میزان انجمن در مبحث تمركز زدایی توانسته موفق عمل كند گفت: تمركز زدایی به عنوان سیاست اصلی ما در این مدت پی گیری شده است و اكثر برنامه‌هایی هم كه داشتیم در همین راستا بوده هفته‌های فیلم و عكس كه در سایر شهرستان‌ها برگزار شده می‌تواند گامی در همین بحث تمركز زدایی باشد. زمانی كه‌ مراسم ها در پنجاه و دو شهر برگزار می‌شود قطعاً می‌توان امید داشت كه اتفاقات خوبی در مورد تمركز زدایی در تهران و در ارتباتط با برگزاری انواع جشنواره‌ها و همچنین فعالیت‌های مختلف برداشته شده باشد.  
 
وی در ادامه گفت: لازم به ذكر است كه تمام آن برنامه‌ها بدون هیچ گونه وابستگی به ستاد مركزی برگزار شد و افراد هنرمند خود جوش و بدون هیچ چشم داشتی در این زمینه فعالیت كردند. یكی دیگر از موارد بسیار مهم كه در مبحث تمركز زدایی به ما كمك می‌كند واگذاری تولید به دفا‌تر شهرستان‌ها است. در این زمینه شورا‌های تولیدی در دفا‌تر انجمن در شهرستان‌ها ایجاد شده است كه طرح‌ها را هم بررسی می‌كند بخشی از این طرح‌ها تولید شده است و بخشی دیگر هم در دست انجام و مطالعه است. اگر دقت داشته باشید چند نمونه از این فیلم‌ها در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران كه چندی پیش برگزار شد به نمایش در آمد. اینكه دیگر انجمن‌ها در شهر خودشان شوراهایی دارند كه طرح‌ها را بررسی می‌كند باعث شده كه روند كار سریع‌تر شود و وابستگی آن‌ها به ستاد كمرنگ‌تر شده این اتفاق گامی موثر در تمركز زدایی است. برآورد مناسب برای فیلم نیز توسط شورا‌ها صورت می‌گیرد و ما در ادامه برای تولید، بودجه تایید شده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.  
 
حبیب ایل بیگی در ارتباط با كیفیت آثار جشنواره فیلم كوتاه گفت: در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران تلاش كردیم بهترین آثار با كیفیت مناسب برگزار شود اما باید بگویم خودمان هم خیلی از آنچه كه در جشنواره بوده راضی نبودیم. باید دقت داشته باشیم و قبول كنیم كه نمی‌توان بیش از توانایی‌های فیلم سازان موجود در كشور از آن‌ها توقع داشت. فضایی كه ما باید برای تولید فیلم ایجاد می‌كنیم تا حدودی می‌تواند در مسیر كیفیت فیلم تاثیر گذار باشد اما همه چیز به ما بستگی ندارد. تلاش شده كه فیلم‌ها تنوع خوبی داشته باشد كه مورد قبول مخاطبین و فیلم سازان نیز قرار بگیرد. اما باید بگویم آثاری كه در جشنواره فیلم كوتاه شاهد بودید كمتر از سی درصد آن‌ها متعلق به انجمن سینمای جوان بوده است.  
 
وی در ادامه افزود: فكر می‌كنم این میزان نشان دهنده این باشد كه تمركز زادیی یكی از اهداف ما بوده است. نباید بیش از آنچه كه در توان سینمایی كشور است توقع داشته باشیم. كیفیت فیلم ها نیز بر عهده فیلم سازان است ما می‌توانیم تا حدی در این زمینه كمك كنیم مثلاً در مبحث سخت افزاری تا جایی كه ممكن است تلاشمان را انجام می‌دهیم. در شوراها توجه ویژه‌ای به سابقه كارگردان می‌شود مثلاً اینكه چه كارگردانی با چه فیلم‌هایی كه در كارنامه‌اش قرار دارد طرح پیشنهادی خود را به شورا می‌دهد آن كارگردان باید مورد تایید قرار بگیرد و سپس بودجه لازم در اختیارش قرار خواهد گرفت.  
 
ایل بیگی گفت: در حال حاضر تلاش داریم تا حمایت‌های خودمان را به این سمت ببریم كه یك كارگردان خوب بتواند عوامل خوب و حرفه‌ای را در كنار خود داشته باشد چرا كه برای ساخت فیلم حرفه‌ای باید عوامل حرفه‌ای حضور داشته باشند. البته در بحث كیفیت آثار ما نسبت به فیلم‌هایی كه در حوزه فعالیت‌های انجمن سینمای جوان قرار می‌گیرد می‌توانیم دخالت داشته باشیم و تاثیر مستقیمی بر كیفیت آن‌ها بگذاریم اما واقعاً نمی‌توانیم در تمام فیلم‌هایی كه در كل كشور ساخته می‌شود این تاثیر گذاری را داشته باشیم باید خود فیلم سازان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.  
 
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: یكی دیگر از راه‌های بالا بردن كیفیت آثار در جشنواره این است كه فیلم‌هایی كه در انجمن ساخته می‌شود ابتدا در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای شركت كنند و منتخبین آن‌ها وارد جشنواره بین المللی كوتاه تهران شوند. مسائل بودجه‌ای و مالی بسیار ذهن ما را درگیر كرده است مهم‌ترین مسئله‌ای كه ذهن من را درگیر كرده است همین موضوع است اما بقیه مسائل طبق نقشه راه پیش می‌رود و برنامه‌هایی كه در نظر داریم تا به این لحظه با توجه به محدودیت‌های موجود به خوبی برگزار شده است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.