نعمت زاده تاکید کرد

استحصال و بهره‌برداری از نمک درياچه اروميه

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمايه‌گذاری در زمينه استحصال نمک از درياچه اروميه بصورت صنعتی فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نعمت زاده  در جلسه  مشترک  شوراي  اداري  آذربايجان غربي  و کارگروه احياي درياچه اروميه افزود: بايد در کنار احياي درياچه اروميه به اين بخش هم توجه شود چراکه موجب اشتغال و ايجاد فرصتهاي شغلي مي شود و  مي توان در اين زمينه از اطلاعات و دانش کارشناسان سازمان زمين شناسي و محققان دانشگاهي استفاده کرد.

وي از آغاز مطالعات سازمان زمين شناسي در زمينه استحصال و بهره برداري از نمک درياچه اروميه خبرداد و گفت: اين سازمان درصدد است تا بتوان از نمک درياچه به ويژه در بخش صنعت حداکثر استفاده را برد.  

نعمت زاده سرمايه‌گذاري در صنايع صادراتي، و جود سنگ هاي معدني بي نظير و امکان سرمايه گذاري مشترک با کشورهاي همسايه را  از ديگر فرصتها و مزاياي  آذربايجان غربي برشمرد و بر لزوم توجه و برنامه ريزي هاي لازم براي بهره گيري از اين ظرفيت ها تاکيد کرد.

نشست  مشترک  شوراي  اداري  آذربايجان غربي  وکار گروه  احياي درياچه اروميه ديشب با حضور معاون اول رئيس جمهور در اروميه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار