نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار گفت: آیا خبر دارید افرادی حتی در زیرمجموعه مستقیم و غیر مستقیم دستگاه‌های دولتی و عمومی تا ۷۰ برابر دیگر افراد در دستگاه‌ها حقوق برداشت می‌کنند، شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید، پس چه زمانی و توسط چه کسانی باید با تبعیض‌ها مبارزه کنید تا این وضع پایان یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۵ آبان) با اشاره به اینکه شهدا در روزهای حمله به نظام و مظلومیت نظام در جبهه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایستادند و با اهدای جان خود سرافراز ایستادگی کردند، گفت: در پاسداری از خون شهدا وظیفه ماست به کسانی اعتماد کنیم که در روزهای مظلومیت نظام از جمله روزهای سال 78 و 88 در جبهه دفاع از نظام ایستادند و حماسه ۹ دی را آفریدند و نه در جبهه کسانی که دچار تردید شدند و به نظام ظلم کردند که این‌ها قابل اعتماد نیستند.  
 
وی خطاب به دولت گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها اشتغال فرزندانشان است، مخصوصا فرزندانی که با هزاران امید تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته‌اند، پس چرا با واردات افسار گسیخته زمینه بیکاری شاغلان را فراهم می‌کنید؟  
 
حاجی دلیگانی در ادامه افزود: از جمله مشکلات دیگر مردم کمبود، نبود و گرانی مسکن است، چرا اقدام شایسته‌ای در این زمینه صورت نمی‌گیرد، به مردم آدرس دهید، که کدام بانک ودیعه مسکن می‌دهد و کدام درآمد کفایت تامین مسکن را می‌دهد؟  
 
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: از اصولی که در قانون اساسی بر آن تاکید شده، عدالت است، آیا خبر دارید فاصله میان پایین‌ترین درآمد و بالا‌ترین درآمد در جامعه چه میزان است؟ حداقل ۴۰ درصد مردم حوزه انتخابیه بنده پایین‌تر از ۷۰۰ هزار تومان درماه درآمد دارند که فکر می‌کنم در کل کشور هم به همین صورت باشد.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه خطاب به روحانی، تصریح کرد: آیا خبر دارید افرادی حتی در زیرمجموعه مستقیم و غیر مستقیم دستگاه‌های دولتی و عمومی تا ۷۰ برابر دیگر افراد در دستگاه‌ها حقوق برداشت می‌کنند، شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید، پس چه زمانی و توسط چه کسانی باید با تبعیض‌ها مبارزه کنید تا این وضع پایان یابد.  
 
وی بیان داشت: این نوع پرداخت‌ها با عهدی که با نظام جمهوری اسلامی بسته‌ایم منافات دارد، پس بیاییم از این ناحقی‌ها توبه کنیم و فکری برای کم درآمد‌ها کنیم، مگر منابع کشور ما کم است؟ آیا می‌توانیم روز قیامت به پدران و مادرانی که فرزندانشان به دلیل نبود و کمبود مادیات ازدواج نکرده‌اند، پاسخ بدهیم؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار