مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همزمان با روز کتاب و کتابخوانی درباره آخرین وضعیت باغ کتاب پایتخت اعلام کرد: فصل مذاکره با ناشران فرارسیده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خلیل راحتی گفت: مبلمان خاص باغ کتاب که برای فضای آن طراحی شده، در حال چیدمان است و این پروژه از نظر کالبدی به اتمام رسیده است.

راحتی با اشاره به اینکه باغ کتاب دارای چهار سالن است، اضافه کرد: سالن یک تحویل داده شده است و سه سالن دیگر در حال آماده سازی نهایی برای تحویل است. به طوری که باغ کتاب به فصل بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی همچنین از اتمام پروژه مرکز نمایش های آئینی صبا خبر داد و گفت: بعد از تالار وحدت که 50 سال پیش ساخته شده است، هیچ ساختمانی نداشتیم که سن متحرک داشته باشد اما با همت شهرداری تهران مجموعه تئاتر خاوران ساخته شد که در آن هم سن و همه صحنه متحرک است. در ادامه نیز مرکز نمایش های آئینی صبا در دستور کار قرار گرفت که سن، صحنه و هم جایگاه تماشاچی ها جا به جا می شود.

راحتی افزود: اقدامات فنی در پروژه صبا بسیار پیچیده بود به طوری که نمونه آکوستیک دینامیک در این مجموعه نمونه ای در کشور ندارد و از نظر فنی کار بسیار بزرگی در رابطه با آن به انجام رسیده است. به طوری که تا پایان امسال این مجموعه به بهره برداری می رسد.

وی یکی از رویکردهای سال93 شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را به اتمام رساندن پروژه هایی که عمر 8 تا 10 ساله داشته اند در سال جاری، عنوان کرد و گفت: در این راستا پروژه خاوران ، مرکز نمایش های آئینی صبا،باغ کتاب تهران و باغ رضوان در منطقه 18 به انجام می رسد.
همچنین موضوع برگزاری نمایشگاه بین المللی در باغ کتاب از دیگر موضوعاتی است که همزمان با اتمام این پروژه در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فصل ، کتاب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار