کمیسیون داخلی مجلس سنای پاکستان دستور داد ظرف 15 روز تکلیف صدور ملیت پاکستانی برای جاسوسان خارجی به ویژه اعضای سرویس‌های اطلاعاتی هند، اسرائیل و آمریکا مشخص شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کمیسیون داخلی مجلس سنای پاکستان در نشست اخیر خود اعلام کرد: اعضای سرویس‌های اطلاعاتی مختلف دنیا توانسته‌اند با زد و بند ملیت پاکستانی دریافت کنند.
 
در این نشست بیان شد که اعضای سرویس اطلاعاتی هند، موساد و سیا از همه بیشتر توانسته‌اند ملیت پاکستانی دریافت کنند.
 
کمیسیون داخلی مجلس سنا با واکنش نسبت به دریافت کارت ملی پاکستان بر اثر خیانت سازمان ثبت احوال دستور داد این سازمان با ارائه یک گزارش مفصل ظرف 15 روز آینده در این زمینه پاسخگو باشد.
 
برای اولین بار سناتور طلحه محمود عضو ارشد کمیسیون مجلس سنا و از اعضای حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان که از فرقه دیوبند می‌باشد موضوع دریافت ملیت پاکستانی توسط جاسوسان سایر کشورها را مطرح و پیگیری کرد.
 
طلحه محمود مدعی شد تمام کسانی را که در صادر کردن کارت ملی برای خارجی‌ها دست داشته‌اند می‌شناسد و حتی می‌تواند مبلغی را که این افراد به عنوان رشوه دریافت کرده‌اند مشخص کند.
 
وی افزود: برای صدور کارت ملی ابتدا با کمک یک نرم‌افزار نام فرد مورد نظر وارد لیست سازمان ثبت احوال پاکستان می‌شود و بعد از مدتی شناسنامه و کارت ملی وی صادر و در اختیارش قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال در این زمینه عنوان کرد: صدور کارت ملی و شناسنامه به ترتیبی که سناتور طلحه محمود مدعی است ممکن نیست با این وجود وی به نظر کمیسیون مجلس سنا احترام گذاشته و در این زمینه تحقیق خواهد کرد.
 
وی افزود: ظرف 15 روز نتیجه تحقیقات خود را به مجلس سنا ارائه می‌دهد.
 
به گفته رئیس سازمان ثبت احوال پاکستان تا کنون 76 نفر از اعضای این سازمان به علت دریافت رشوه و تلاش برای صدور شناسنامه جعلی اخراج شده‌اند.
 انتهای پیام/ ض

منبع :فارس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.