در رسانه‌های افغان انعکاس یافت بازتاب سفر اشرف‌غنی به" پاکستان"، منتظر گام‌های عملی اسلام آباد هستیم

برخی روزنامه‎های چاپ کابل در سرمقاله‎های خود سفر "محمد اشرف‎غنی" به پاکستان را بررسی نموده و آن‎ را گام مؤثر و آغازینی برای دولت وحدت ملی در راه بهبود روابط با پاکستان دانستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، برخی روزنامه‎های افغانستان در سرمقاله‎های خود سفر محمد اشرف‎غنی به پاکستان را بررسی نموده و آن‎ را گام مؤثر و آغازینی برای دولت وحدت ملی در راه بهبود روابط با پاکستان قلمداد کردند.
 
روزنامه "هشت صبح"، در سرمقاله خود با تأکید بر اهمیت سفر اشرف‎غنی به اسلام‎آباد نوشته است: دولت کابل در انتظار گام‎های عملی پاکستان است.
 
این روزنامه در ادامه آورده است: رئیس جمهور پیشین افغانستان 21 سفر به اسلام‎آباد داشت اما دولت پاکستان در قبال دولت کابل سیاست دوگانه‎ای اعمال کرد به همین دلیل رئیس جمهور جدید افغانستان با کشورهای دوست و نزدیک با اسلام‌آباد مانند عربستان سعودی، ترکیه و چین نظریات خود را مطرح کرده  است.
 
روزنامه"ماندگار"، چاپ کابل در سرمقاله خود با نگاهی خوشبینانه به سفر اشرف غنی نگاشته است: اشرف‎غنی باید با یک نگاه تازه وارد آن کشور شده باشد و در غیر آن صورت سفر وی همانند 21 سفر"حامد کرزی" بی‌نتیجه و بی‎دستاورد خواهد بود.
 
این روزنامه در ادامه نوشته است: اگر غنی سیاست روشنی را در قبال صلح و جنگ افغانستان با طرف  پاکستانی مطرح نکند و آن کشور را به مداخله در امور افغانستان به شکل رو‎به‎رو متهم نسازد و از موشک‎هایی که به خاک افغانستان فرود می‌آید به‌ شدت انتقاد نکند و به شرکای منطقه‌ای پاکستان درخصوص وخامت اوضاع هشدار ندهد، مسلماً هیچ تغییری در سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان ایجاد نخواهد شد.
 
روزنامه "آرمان ملی"، نیز با اشاره به سفر اشرف‎غنی به پاکستان نوشته است: دولت اسلام‎آباد در حمایت از تروریسم دست داشته و هرگز معترف به این کار نشده و همین امر سبب بی نتیجه‎ماندن و بی‎دستاورد بودن سفر مقام‎های 2 کشور شده است.
 
سرمقاله‎نویس این روزنامه تأکید کرده است: افغان‎ها انتظار استقبال از رئیس جمهورشان از سوی پاکستانی‎ها را ندارند بلکه خواستار دست برداشتن پاکستان از حمایت از تروریسم هستند.
 
روزنامه "سخن‎جدید"، نیز در سرمقاله خود سفر اشرف‎غنی به پاکستان را بررسی کرده و نوشته است: پاکستان، افغانستان و چین 3 کشوری هستند که در برابر طالبان باید با یکدیگر همکاری صادقانه داشته باشند.
 
در بخش دیگر این متن سفر اشرف‎غنی به پاکستان خوشبینانه توصیف شده و آمده است: با توجه به سفرهای وی به عربستان سعودی و چین می‎توان گفت که این سفر پیروزمندانه خواهد بود، زیرا آن 2 کشور با پاکستان روابط استراتژیک داشته و رئیس جمهور نیز نظریات خود را در خصوص اوضاع منطقه با مقامات آن کشورها مطرح کرده است.
 انتهای پیام/ض

منبع :فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.