جایزه بزرگ آکادمی فرانسه در بخش رمان به کتاب "منظومه" اولین اثر "آدریان بوسک" اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران اولین رمان آدریان بوسک،‌نویسنده فرانسوی به نام منظومه در رقابت با دو اثر دیگر موفق به دریافت جایزه بزرگ آکادمی فرانسه در بخش رمان شد. دو کتاب دیگر که در این رقابت شرکت داشتند، رمانی از مین تران هوی و رمانی به نام کارپاتیا از ماتیاز مندگز بودند.  
 
منظومه نام هواپیمایی بود که بوکسور معروف فرانسوی مارسل سردان دوست صمیمی ادیت پیاف و ویولونیست هنرمند ژنیت نود در آن حضور داشتند. این هواپیما در 28 اکتبر 1949 در رشته کوه‌های آسور سقوط کرد و آدریان بوسک با الهام از این واقعه داستان خود را شکل داده است.  
 
علاوه بر این دو شخصیت معروف، چهل و شش نفر دیگر نیز کشته شدند از میان آن‌ها می‌توان به یک نقاش که شهرت جهانی داشت، صنعتگر کوبایی،‌ وکیل وارد کننده ترک، صادر کننده آمریکایی، همچنین چوپان‌هایی اهل باسک که برای کار به عنوان گله‌دار راهی آمریکا بودند و کارگری که یک خانم پولدار وی را به عنوان وارث خود معرفی کرده بود می‌توان اشاره کرد.  
 
نویسنده تمامی این شخصیت‌ها را با وسواس و مهارت ساخته است. این رمان فصل‌هایی متوالی را به جریان پرواز و به روایت زندگی هر یک از این شخصیت‌ها اختصاص داده است.




انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات ، فرانسه ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار