رونق صنعت حمل و نقل دریایی و مسافری نیازمند توجه بیشتر است

 
سماگوش کاپیتان و کار‌شناس SRP از شرکت کشتیرانی و خدمات دریایی سیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: حمل و نقل مسافربری دریایی از زمان‌های گذشته رونق داشته است و در ایران نیزاز زمان قدیم رواج داشت و  با لنج انجام می‌شد اما با ورود کشتی‌های مدرن به  خلیج فارس این صنعت بیش از ‍ پیش رونق یافته است.
 
وی در ادامه گفت: حمل و نقل مسافربری در حال حاضر در کشور ما محدود به بعضی ازشرکت‌ها است ُ در ایران از دریای شمال کشتی میرزاکوچک خان حمل و نقل مسافری را حدودا ۳ سال پیش انجام می داد اماچون قدیمی و ایمن نبود، از رده خارج شد. در شمال کشور در حال حاضر کشتی‌های مسافربری وجود ندارد، ولی در جنوب کشور از طریق شرکت کشتیرانی خدمات  مسافربری متفاوتی دارد.
 
بعضی از کشتی‌های ما یک ساله کار خود را شروع کرده‌اند و به زودی کشتی به نام تاتامارانبرای حمل و نقل مسافر و دریایی به کشور با ظرفیت۳۰۰ نفر به صنعت حمل و نقل دریایی افزوده خواهد شد.  
 
سماگوش در ادامه گفت: معمولا کشتی‌های مسافربری به ۲ صورت است که برخی فقط برای جابجایی  مسافر و برخی  دو منظوره است. کشتی‌های ۲ منظوره هم مسافر و هم حمل ماشین می‌کنند و مسافران می توانند ماشین شخصی خودشان را با خود ببرند
انتهای پیام/
برچسب ها: حمل ، نقل ، مسافری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار