بر اساس پیش بینی اوپک؛

تقاضای نفت در سال 2015 در روند نزولی قرار خواهد گرفت

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک پیش بینی کرده است تقاضای نفت خام طی سال 2015 کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک پیش بینی کرده است تقاضای نفت خام اوپک سال آینده با کاهش روزانه یک میلیون بشکه به 29 میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید .

همچنین عربستان سعودی اعلام کرده است تولید نفت این کشور در ماه اکتبر 9 میلیون و 690 هزار بشکه در روز نزدیک به تولید ماه سپتامبر این کشور به میزان 9 میلیون و 704 هزار بشکه بوده است.

این اخرین گزارش ماهانه اوپک پیش از نشست 27 نوامبر ( ششم آذر ماه ) وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در وین است.

به رغم کاهش شدید بهای نفت،کشورهای عضو اوپک در باره کاهش سقف تولید خود به منظور متوقف کردن این سیر نزولی اختلاف نظر دارند. در بین اعضای اوپک عربستان سعودی کمترین تمایل را برای مداخله در بازار دارد.

مک گیلیلان از کارشناسان نفتی در این مورد می گوید :از حدود سه ماه پیش شاهد روند کاهشی بهای نفت هستیم و به نظر افزایش بهای نفت پیش از نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، مشکل خواهد بود.

اولیویه سالو کارشناس شرکت مدیریت سرمایه گذاریiiTrader گفت: با توجه به آنکه امیدی برای تصمیمی جدی برای کاهش تولید نفت اوپک در نشست امسال آن وجود ندارد قیمت نفت در معاملات روند کاهشی خود را ادامه داد.

این در حالی است تقاضا برای نفت نیز در جهان رو به کاهش است . به ویژه آنکه امروز اعلام شد شاخص تولیدات صنعتی در منطقه یورو که یک قطب اقتصادی به حساب می آید کاهش یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نفت ، بهای ، اوپک ، بشکه ، تقاضا ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار