موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد موضوعی فراتر از بحث و جلسات مطرح شده است و مجلس مصمم است این موضوع را با جدیت دنبال کند، چرا که این افزایش بی‌ضابطه تبعات منفی در آینده علمی کشور به همراه خواهد داشت.

مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان با جدیت در حال بررسی افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد هستند، چرا که به تبعات منفی این موضوع در آینده علمی کشور، ایمان دارند. 
 
وی گفت: این موضوع بدون مجوز و خارج از قاعده معمول صورت گرفته است و ابعادی وسیع‌تر از مشکل اشتغال قشر تحصیل‌کرده به همراه دارد. 
 
وی با بیان اینکه باید بر اساس مصلحت‌های کشور آینده‌نگری و دوراندیشی موضوع را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد خارج از قاعده و اصول کارهایی انجام داده که در رشد علمی کشور و آمایش علمی کشور مشکلات فنی ایجاد کرده است و باید این موضوع با حساسیت و تیزبینی بیشتری از سوی مجلس دنبال شود. 
 
وی یادآور شد:‌ صبر و حوصله کمیسیون آموزش نباید موجب شود، مسئولین دانشگاه آزاد فرصت برای جبران برخی نابسامانی‌ها را از دست بدهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هندسه
۱۵:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
اینکه دانشگاه آزاد به این وسیله از ورشکست شدن خودش داره جلوگیری می کنه شکی نیست وچاره ای جز این نداشت که الان که متقاضی مقطع دکتری زیاده به این نیاز پاسخ بده و به اصطلاح برد برد عمل کنه البته در دراز مدت جز باخت باخت نمی شود . از این پیک جمعیتی که عبور شود ، نسل بعد هم جمعیت کمتر شده هم متقاضی ورود به دکتری یا حتی مقاطع پایین تر . چرا که آخر وعاقبت مدرک بالا داشتن وعدم تناسب کاری را می ببینند .
در واقع فردی که تا ارشد نتوانسته کار بیابد البته کار مورد پسندش رو- مطمئن باشه با دکتری هم اوضاعش تغییری نخواهد کرد .
این مدرک دادن های آزاد تنها به نفع کارمندهای رده بالا- ممتاز و عالی رتبه واساتید هیات علمی است .
والبته تعداد انگشت شماری که خدمتی ارزنده به جامعه ارائه دهند که البته معمولاً ایشان احتیاجی به این افزایش ظرفیت هم نداشتند!
آخرین اخبار