رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از تاثیر قطعی مثبت و منفی 25 درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تاثیر سوابق تحصیلی دوره متوسطه در کنکور پیش رو همانند کنکور گذشته 25 درصد است با این تفاوت که در کنکور امسال تاثیر مثبت و منفی 25 درصد اعمال می‌شود.

وی در خصوص تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی اظهار داشت: سوابق تحصیلی در کاهش و افزایش تراز و رتبه داوطلب تاثیر گذار است و به مانند سال‌های گذشته فقط تاثیر مثبت نخواهد داشت.

وی اذعان داشت: بحث اعمال سوابق دروس دوره پیش دانشگاهی در شورای سنجش و پذیرش تصویب نشد و سوابق دوره پیش دانشگاهی در پذیرش دانشجو تاثیر نخواهد داشت.

عمادی بیان کرد: سوابق فارغ التحصیلان‌ که در خرداد و شهریور 93 فارغ التحصیلان شده‌اند و همچنین سوابق امتحانات دی ماه به سازمان سنجش ارسال می‌‌شود و تاثیر 25 درصدی آن درکنکور امسال اعمال می‌شود.

عمادی با اشاره به تجمیع سوابق تحصیلی داوطلبان در سامانه ساهت اظهار داشت:‌ سوابق تحصیلی در سامانه ساهت با نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir وجود دارد و داوطلبان بر اساس اعلام سازمان 1 هفته قبل از شروع ثبت نام می‌توانند سوابق خود را مشاهده و هرگونه مغایرت در سوابق خود را اعلام کنند تا سازمان نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی با اشاره به برنامه بلند مدت پذیرش دانشجو در سال 97  اذعان داشت: در قانون سنجش و پذیرش دانشجو ظرف مدت 5 سال 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها، رشته محل ها در پذیرش دانشجو باید براساس سوابق تحصیلی باشد چه بسا که در حال حاضر بخش عمده‌ای از ظرفیت دانشگاه‌ها کشور از کنکور آزاد شده و بسیاری از دانشگاه های آزاد و برخی از دانشگاه‌ها در حوزه دولتی از ابتدای برگزاری کنکور عمومی و اختصاصی دانشجو پذیرش می‌کنند اما اعمال سوابق برای دانشجویان کنکوری که برای رشته‌ محل‌های خاص رقابت می‌کنند افزایش می‌یابد و با توجه به نهایی شدن امتحانات پایه‌های 3 سال آخر متوسطه درصد اعمال سوابق تحصیلی در سال های دیگر افزایش می‌یابد.

عمادی خاطر نشان کرد: افزایش اعمال سوابق تحصیلی بر اساس تصمیم گیری شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رشته محل‌های خاص مغایرتی با هدف 5 ساله سازمان ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوابق ، پذیرش ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار