مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتشار 55 عنوان کتاب در شمارگان بیش از 72 هزار جلد در نیمه اول امسال در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، محمدرضا سوقندی برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی را 34 برنامه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 14 برنامه رونمایی کتاب از تازه های نشر شامل دو عنوان از ناشرین دامغان، پنج عنوان از ناشرین شاهرود، پنج عنوان از ناشرین سمنان و دو عنوان نیز از ناشرین گرمسار در این هفته انجام می شود.

وی از اهداء بالغ بر 8000 کتاب به ارزش ریالی بالغ بر 700میلیون ریال در 6ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد زیادی از کتاب های موجود در انبار که از سال های پیش مانده بود نیز در بین دستگاه های فرهنگی و مراکز فرهنگی، هنری و... توزیع شده است.

سوقندی از چاپ افزون بر 55 عنوان کتاب طی شش ماهه گذشته در این استان خبر داد وافزود: این کتب منتشر شده در مجموع در شمارگان 66 هزار و 600 جلد منتشر و به بازار کتاب راه یافته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در زندگی امروز، گفت: امروزه هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای نیست که نیازمند چاپ و نشر نباشد و با پیشرفت تکنولوژی نیاز به صنعت چاپ از یک فعالیت خدماتی فراتر رفته و به یک برند تبدیل شده است.

هفته کتاب از بیست و چهارم آبان تا اول آذر با نام های، روز کتاب، مسجد و محرم، روز کتاب آگاهی و سبک زندگی، روز کتاب مدرسه، دانشگاه و حوزه، روز کتاب پدیدآورندگان خادمان و پیشکسوتان، روز کتاب روستا و عشایر، روز کتاب و شهروند و روز کتاب، رسانه و فناوری های نوین برگزار می شود.

انتهاي پيام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.