کاتوزیان با بیان اینکه كنگره حفاري، بستر ساز مشاركت ملي در افزايش برداشت است گفت: بايد براي دستيابي به فناوري‌هاي روز دنيا در حوزه حفاري، برنامه‌هاي مدون و اقدامات موثر در دستور كار قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد رضا كاتوزيان، در اولين جلسه شوراي سياست گذاري كنگره حفاري گفت: با توجه به برداشت‌هاي انجام شده از ذخاير هيدروكربني طي سال‌هاي متمادي، اين منابع و ذخاير به نيمه دوم عمرشان رسيده‌اند، از اين رو شرايط اين مخازن به نحوي است كه  به طور  مرتب با افت توليد مواجه هستيم.

رييس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين‌كه يكي از عوامل موثر در افزايش توليد موضوع حفاري و تكنولوژي هاي مربوط به آن است، اظهار داشت: بايد براي دستيابي به فناوري‌هاي روز دنيا در حوزه حفاري، برنامه‌هاي مدون و  اقدامات موثر در دستور كار قرار گيرد.

وي در ادامه افزود: يكي از راه‌هاي دست‌يابي به اطلاعات و دانش‌هاي روز دنيا برگزاري چنين هم انديشي ها و كنگره هايي است، كه مي‌تواند بسيار موثر بوده و  باعث اقدامات چشم‌گيري در آينده براي افزايش برداشت شود. 

كاتوزيان با بيان اين‌كه ازدياد برداشت يكي از مسايل مهم و اولويت‌هاي وزارت نفت به شمار مي‌آيد و به طور مرتب از سوي وزير بر تحقق آن تاكيد شده است، گفت: دانش‌هاي جديد مرتبط با حوزه حفاري  بايد بومي شده و مورد بهره‌برداري قرار گيرند، در اين راستا اين‌ كنگره‌ مي‌تواند در شناسايي چالش‌هاي فراروي اين صنعت بسيار موثر بوده و گامي در جهت دستيابي به تكنولوژي‌هاي آتي باشد.

گفتنی است اين كنگره در روزهاي 12 و 13 اسفند ماه سال جاري در مركز همايش هاي بين المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار