خبرنگار فرانس 24 در واشنگتن گفت اوباما می‌داند با شروع کار کنگره جدید شانسی برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، مذاکرات میان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران روز دوشنبه در مسقط پایتخت عمان پایان یافت. این مذاکرات که جدی توصیف شده بود بدون دستیابی به پیشرفتی قابل توجه پس از دو روز به پایان رسید. 

آخرین مهلت برای دستیابی به توافق در مورد پرونده هسته ای ایران بیست و چهارم  نوامبر است. این مذاکرات برای باراک اوباما  بسیار چالش برانگیز است.

استانیسلاس دو سن ایپولیت خبرنگار شبکه در واشنگتن در این باره گفت اوضاع برای باراک اوباما چندان ساده نیست. باراک اوباما نشان داد با دستیابی به توافق هسته ای با ایران موافق است. 

وی مدعی شد: حتی ممکن است نامه ای که اوباما برای آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران فرستاده است و وال استریت ژورنال خبر آن را منتشر کرد، بخشی از توافق هسته ای باشد و همین طور برخی همکاری ها در زمینه مبارزه با داعش باشد. اما کاخ سفید ارسال این نامه را تایید یا تکذیب نکرده است.

بنابراین باراک اوباما با این توافق هسته ای موافق است اما خود را برای هر احتمالی حتی دست نیافتن به توافق آماده می کند. اوباما در سخنانی پیش از سفر به چین برای شرکت در نشست سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوسیه از وجود شکاف میان ایران و قدرت های غربی سخن گفت و اعلام کرد اطمینان ندارد که امکان از بین بردن این شکاف وجود دارد.

خبرنگار شبکه افزود باراک اوباما بسیار واقع گراست. زیرا می داند کنگره ای که در برابرش قرار دارد به دنبال توافق نیست. لابی های صهیونیست پیش از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای نیز در کنگره حضور موثر داشتند. بنابراین با پیروزی جمهوریخواهان باراک اوباما شانس بسیار کمتری برای دستیابی به توافق با ایران دارد.

شماری از دیپلمات های غربی معتقدند دستیابی به توافق برای اوباما پیش از آغاز به کار کنگره جدید یعنی پیش از پایان سال جاری ساده تر خواهد بود. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار