معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و لهستان هم‌زیستی مسالمت جویانه‌ای را با یکدیگر داشته‌اند، هر چند گاه و بیگاه مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفته‌اند، اما وجدان ملت‌های آن‌ها اجازه نداده که بیگانگان میانشان تفرقه اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت پانصد و چهلمین سالگرد روابط ایران و لهستان گفت: دو کشور را با شباهت‌های گوناگون می‌توان شناخت و در هر دو کشور در تاریخ‌شان مدارای دینی بوده است.
 
وی ادامه داد: ایران و لهستان هم‌زیستی مسالمت جویانه‌ای را با یکدیگر داشته‌اند، هر چند گاه و بیگاه مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفته‌اند، اما وجدان ملت‌های آن‌ها اجازه نداده که بیگانگان میانشان تفرقه اندازی کنند.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به این که هر دو کشور از تجاوزات بیگانگان خاطرات تلخی را داشته‌اند این خاطرات موجب تقویت همدردی و احترام متقابل شده است.
 
صالحی اظهار داشت: از گذشته روابط میان این دو کشور عمیق و گسترده بوده و من اطمینان دارم که میراث 500 ساله همکاری دوستانه بنیان محکمی باری توسعه بیشتر روابط و در بردارنده منافع دو کشور در زمینه اقتصادی، فرهنگی، علمی، هنری و تبادلات گردشگری را بنا نهاده است.  
 
وی افزود: آنچه برآن اشاره کردیم گوشه‌ای از روابط ها با یکدیگر بوده است گذشته‌ای که می‌تواند شالوده‌ای مستحکم دو ملت قرار دهند.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید این همایش می‌تواند سرفصل نویی برای تحکیم و گسترده سازی بیشتر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور قرار گیرد.  
 
گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت پانصد و چهلمین سال روابط ایران و لهستان امروز 18 آبان در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه با پیام وزرای امور خارجه دو کشور و مشارکت سفارت لهستان در تهران آغاز شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، وزیر ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار