همزمان با استقرار دبیر خانه ایمنی شهری در منطقه 9 ، ثبت نام سومین دوره جشنواره مشکات در سراهای محلات منطقه آغاز شد

 هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 با بیان این خبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: همزمان با استقرار دبیر خانه ایمنی  شهری سومین دوره جشنواره مشکات در سراهای محلات سطح منطقه کلید خورد و با برگزاری این جشنواره شهروندان می‌توانند تجربیات و آثار خود را در اختیار مدیران شهری قرار دهند.
 
وی در خصوص اهداف برپایی این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی ساکنان درباره مسائل شهری واجتماعی،‌الگو سازی برای انجام فعالیت های آموزشی و ترویجی شهروندی ، تقویت انگیزه میان اهالی، معرفی ظرفیت‌ها و توانایی های علمی شهروندی محله برپا می‌شود
 
 
 فخاری با اشاره به استقرار دبیر خانه تعیین شده افزود: برای هر یک از محورها در شهر تهران دبیر خانه ای تعیین شده و شرکت کنندگان منطقه 9 نیز می‌توانند با محوریت ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری آثار خود را ارسال کنند و پس از پایان مهلت شرکت در جشنواره آثار برتر ارزیابی می شوند.
 
 
 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در خصوص مزایای برپایی این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره کمک شایانی به شهروندان نموده تا مسائل و مشکلات محله خود را بشناسند راهکار ارائه دهند و در جهت رفع معضلات  و مشکلات موجود گام بردارند.
 
 وی با یاد آوری اینکه منطقه 9 توانست در نخستین دوره جشنواره مشکات رتبه اول را کسب کند گفت: بر اساس استقبال بی نظیر شهروندان  دومین دوره جشنواره مشکات نیز در 12 محور برگزار شد و در سومین دوره در 20 محور برگزار می‌شود که با بررسی این موضوعات فرهنگ سازی مناسبی ایجاد می‌شود.
 
فخاری افزود: برای شرکت در جشنواره مشکات رده سنی خاص وجود ندارد و افرادی می‌توانند در یکی از بخش‌های اقدام  به برخورد و دیگران کمک به بهبود اوضاع یا استفاده  بهینه‌ از امکانات موجود شرکت کرده و نظرات خود را ارائه کند.
 
 افراد شرکت کننده در جشنواره در سه گروه سنی کودک( 11-5 سال) در قالب نقاشی و خاطره نویسی، نوجوان(17-12 سال ) در قالب کاریکاتور، عکاسی و داستان کوتاه و بزرگسالان (18 سال به بالا) در قالب عکاسی، تصویر برداری، کاریکاتور، پوستر و ایده خلاقانه می‌توانند آثار را به دبیر خانه ارسال کنند.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در پایان میزان ارسال آثار شهروندان را در دومین دوره این جشنواره رضایت بخش دانست و خاطر نشان کرد: در نخستین دوره 20 هزار اثر و در دومین دوره 42 هزار از سطح محلات جمع آوری شد و منطقه توانست رتبه نخست را از لحاظ بالاترین میزان مشارکت شهروندان 7/5 درصد و تعداد برگزیدگان 34 نفر در میان مناطق 22 گانه کسب کند و ما امیدواریم در سومین دوره نیز آثار ارسالی بیشتری به دبیر خانه های منطقه ارسال شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سومین ، مشکات ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار