رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلیجان گفت: تخلفات پیش‌بینی شده در حوزه منابع طبیعی تصرف و تخریب اراضی جنگلی و مرتعی، ایجاد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، چرای زودرس دام، چرای مفرط و مازاد بر ظرفیت مراتع، قطع درختان و بوته‌های جنگلی، بهره‌برداری بی‌رویه و غیراصولی از معادن، ایجاد اعیانی و شخم شیار در اراضی ملی، تخلیه نخاله و پسماندها در اراضی ملی و ... است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل نصراللهی، با بیان اینکه قوانین متعددی در حوزه منابع طبیعی با رویکردی پیشگیرانه برای حفظ و حمایت از اراضی ملی به تصویب رسیده است، از مختومه شدن 10 فقره پرونده قضایی این شهرستان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

افزود: این پرونده‌های قضایی علیه متخلفین از قوانین و مقررات منابع طبیعی و متجاوزین به اراضی ملی شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشکیل و پس از ارجاع به محاکم قضایی، صدور و اجرای رأی مختومه شد.

وی بیان کرد: تخلفات پس از بررسی‌های مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی برای رسیدگی و تصمیم‌گیری به مراجع قضایی ارائه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری و عزم تمام قوا برای برخورد با این پدیده مخرب و اطلاع‌رسانی‌های گسترده، صیانت از منابع طبیعی عملی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، جنگل ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.