سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد از برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی حدیث نینوای بهاباد خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛
مهدی اسماعیل زاده اظهار کرد: فرهنگ حسینی علیه السلام، نیازمند تبیین و بازگویی برای نسل جوان با استفاده از روش‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از هنر یکی از مهمترین راهکارهای برای انتقال مفاهیم و فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت: در رابطه با قیام امام حسین علیه السلام، اهداف این قیام و ارزش‌های آن، استفاده از هنر می‌تواند بسیار موثر باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد عنوان کرد: یکی از مقوله‌های هنر که نقش قابل توجهی در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی به جامعه آن هم به نسل‌های مختلف دارد، شعر و شاعری است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در این راستا و با توجه به ضرورت استفاده از شعر در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، آزادگی، توجه به نماز اول وقت و دیگر اهداف قیام عاشورا، سومین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی با عنوان "حدیث نینوا" در بهاباد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این سوگواره، شاعرانی از استان‌های فارس، اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد شرکت دارند و اشعار خود را به مناسبت این ایام به دبیرخانه این سوگواره عاشورایی ارسال کرده و می‌کنند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد تصریح کرد: این اشعار در قالب‌های مختلف و در حوزه ادبیات عاشورایی است که در دو دوره قبلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
اسماعیل زاده اضافه کرد: شاعران می‌توانند آثار خود را به صورت آزاد و با اولویت "عاشورا، تجلی زیبای امر به معروف و نهی زا منکر" به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشخص شدن زمان این سوگواره، شاعران باید حداکثر آثار خود را تا تاریخ پنجم آذر امسال به دبیرخانه این سوگواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد ارسال کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد عنوان کرد: علاوه بر ارسال به صورت پست یا تحویل حضوری آثار، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیک این سوگواره به نشانی soogvareh@hotmail.com ارسال کنند.

اسماعیل زاده بیان کرد: این سوگواره در 19 آذر امسال برگزار می‌شود و از نفرات برگزیده با تندیس، لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهاي پيام/ش/ن
برچسب ها: سوگواره ، ارشاد ، حسینی ، شعر ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.